Prosím o pomoc
Lucie0106
prosím o pomoc
Moje kamarádka bere pervitin už dva měsíce a z toho měsíc pomalu v kuse a chtěla by přestat ale nevý jak ten dotyčnej co jí do toho dostal tak jí nutí rozvážet a vyhrožuje jí že jí nechá zavřít když to neudělá kamarádka je na dně a neví jak z toho ven a bojí se jít na policii prosím poradte mi jak jí mužeme pomoci aby jí něco neudělal a jak má přestat přišla i o prási a neví jak dál a už přemíšlý nad sebevraždou je psichycky na dně poradte mi někdo jak jí mužu pomoci

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, Lucie.
Cením si důvěry, se kterou se obracíte na naši poradnu, chápu Vaše obavy o kamarádku, které jsou, podle toho co píšete, zcela na místě. Bylo by lepší, kdybych mohl i takto přes internet komunikovat přímo s ní. Každá zprostředkovaná komunikace má bohužel svoje limity, a je výhodnější, když ten, který pomoc potřebuje, podnikne aspoň minimální kroky k jejímu řešení. Předejte jí tedy prosím aspoň tyto informace, případně jí doprovoďte a podpořte ve vyhledání odborné pomoci, bez velkého otálení. Jednání přítele Vaší kamarádky zavání vydíráním, týráním a dalším možným nátlakovým jednáním. Bohužel, podle toho co píšete se kamarádka sama na jiném protiprávním jednání podílí, a hrozí jí tak vážný trestní postih. Ze všeho nejlepší bude okamžitě vyhledat odbornou pomoc některého zařízení, které se zabývá drogovou problematkou v jejím, případně Vašem okolí a dosahu. Nejlepší bude si předem telefonicky domluvit termín schůzky, aby bylo jisté, že budou mít pracovníci služby pro kamarádku, případně pro Vás, nebo vás obě, volný potřebný čas. Situaci vnímám jako krizovou, takže mám za to, že bude vhodné službu navštívit i rovnou, bez objednání v provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Při setkání dostane kamarádka, případně Vy podporu, pochopení a potřebné informace. Po podrobnějším seznámení se situací při osobním pohovoru jí, případně Vám, navrhnou zkušební odborníci konkrétní kroky, které lze v současnosti podniknout, poradí jí, jak na to vymanit se z drogového kolotoče. Zároveň jí, případně Vás, upozorní na chyby, kterých by se měla vyvarovat, také poskytnou další potřebné kontakty. Pokud by kamarádka nadále propadala sebevražedným myšlenkám, doporučuji zavolat bez prodlení na některou z bezplatných linek telefonické pomoci, nebo zajít na krizové centrum. Je velmi pravděpodobné, že se kamarádce při kontaktu s jakoukoli ze zmiňovaných služeb uleví. Každopádně cesta k osvobození se z užívání drog ke spokojenému životu bývá vždy během na delší trať. Každá cesta musí někdy a někde začít. Nejlepší je tady a teď, respektive s pomocí některé služby, na něž posílám kontakty:
Ambulantní centrum Laxus
J. Palacha 1552
530 02 Pardubice
Telefon: +420 466 265 729
Vedoucí centra: dvorak@laxus.cz
E-mail: ambulance.pardubice@laxus.cz
Web:   http://www.laxus.cz/index.php?page=pardubice
http://www.laxus.cz/
Mapa: http://mapy.cz/zakladni?source=addr&id=8866426&l=1&x=15.774468&y=50.023942&z=15
K - centrum Laxus
Češkova 2701
530 02 Pardubice
Telefon: +420 466 265 207
E-mail: vedoucí centra: kurkova@laxus.cz
Pracovníci: kacko.pardubice@laxus.cz
Web: http://www.laxus.cz/index.php?page=kontaktni-centrum-pardubice
http://www.laxus.cz/
Provozní hodiny:
Po - Pá 9.00 - 18.00 (kontaktní místnost otevřena 13,00 - 18,00)
Mapa: http://mapy.cz/zakladni?source=addr&id=11542634&l=1&x=15.827478&y=50.217982&z=15
AT ambulance a psychiatrická ordinace
Nám. J. Pernera 217
530 02 Pardubice
Tel.: 972 322 544
Telefonické bezplatné krizové linky pomoci:
327 511 111
602 874 470
222 580 697
235 311 791
724 307 775
222 221 431
588 441 111
Budu rád, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji Vám i kamarádce hodně štěstí, ať vše nabere šťastnější směr.
Kdykoli se ozvěte,
Amrit Sen.