Prosím o radu
Lucie0106
Dobrý den
prosím o radu mám kamarádku která je zavislá na pervitinu bere to už dva měsíce a z toho měsíc pomalu v kuse chtěla by z tím zkončit ale neví jak z toho ven prosím poradte mi co pro ní mužeme udělat jak jí máme pomoci aby to svinstvo přestala brát ona je od malička těžký astmatik a já se o ní bojím prosím poradte nám děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, Lucie,
Před chvílí jsem odpovídal na Váš dotaz ze stejného dne, na možnosti pomoci Vaší kamarádce, ale informace o ní se natolik liší, že si nedovolím moji odpověď prostě zkopírovat a vložit k tomuto dotazu. V každém případě jí můžete jen těžko pomoci, pokud ona sama nepodnikne potřebné kroky. Můžete s ní promluvit, otevřeně se jí svěřit s obavami o ní a dát jí najevo, že se o ni bojíte, že ji máte ráda. Jiná forma pomoci by mohla být dokonce kontraproduktivní, mohla byste ji tak neúmyslně pomáhat v setrvávání v dalším užívání. Někdy je dokonce účinnější nepomáhat a umožnit tak, aby člověk, který drogy užívá, byl konfrontován s realitou a nesl důsledky svého jednání. Astma je závažné onemocnění. Existuje riziko vážného zhoršení zdravotního stavu a při intoxikaci pervitinem i udušení při akutním astmatickém záchvatu, jehož výskyt je pravděpodobnější, než kdyby pervitin neužívala. Nejlepší bude, když se kamarádka vyhledá obbornou pomoc a obrátí se na některé zařízení, které se zabývá drogovou problematikou v jejím okolí, či dosahu. Pokud napíše, ze kterého většího, nebo poblíž kterého většího města bydlí, rádi jí vhodný kontakt pomůžeme vyhledat. Pokud se sama chcete více angažovat, můžete vhodný kontakt na zařízení na celém území ČR vyhledat sama podle pokynů na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
a kontakty jí předat. Můžete kontaktovat některou ze služeb a při osobním pohovoru po podrobnějším seznámení se situací se dozvíte konkrétní kroky, které může kamarádka, nebo vy podniknout, a také, co byste určitě dělat neměla. Nic víc nedělejte, nemělo by to smysl ani efekt.
Pokud jde o tutéž kamarádku o které jste psala v předchozím dotazu, využijte Vy, nebo lépe kamarádka konkrétí kontakty v Pardubicích, které jsem Vám poslal a postupujte, jak jsem Vám doporučil.
Přeji Vám i kamarádce vše dobré, hodně štěstí,
Amrit Sen.