jak zacit
monika ones
Ahoj prosim vas muzete mi poradit? Mam pritele ktery bere asi pul roku injekcne subutex a souhlasi s lecbou.Kde mam zacit co se musi zaridit jako prvni? Detox, lecebna?..
a co vsechno potrebuju k tomu aby ho prijali? A jak dlouho to potrva? Dekuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
nejvíc ze všeho je potřeba, aby byl Váš přítel rozhodnut jít se léčit. Pokud to tak skutečně je, tak další náležitosti nejsou až tak náročné. Druhů léčebních zařízení je několik a pro každého je vhodné trochu něco jiného. Léčba může být ambulantní, nebo pobytová, v psychiatrické léčebně, nebo terapeutické komunitě. Jednotlivé tipy se liší taky například délkou léčby apod. Základní léčba trvá (když nepočítám detox) 3 měsíce, střednědobá půl roku, dlouhodobá rok a víc.
Vašemu příteli bych rád doporučil konzultaci v kontaktním centru pro uživatele drog. Kontaktní centra slouží jako místa prvního kontaktu a mimo jiné je možné se skrze ně dostat do nejrůznějších léčeben. Konzultace s odborníkem v tomto centru může Vašemu příteli pomoct zorientovat se v nabídce léčebných služeb. Znáte nějaké ve svém okolí? Pokud napíšete znovu, které větší město máte dostupné, tak vám pošlu kontakt na konkrétní zařízení. Případně si můžete zkusit kontaktní centrum ve Vašem okolí vyhledat na stránkách www.drogy-info.cz v mapě pomoci.
Zatím se mějte dobře, a kdybyste se potřebovala na něco doptat, tak znovu napište.
Miroslav Giljan