Možnost nakažení skrze šňupání
Tomas
Dobrý den,
včera jsem vyzkoušel šňupání kokainu. Ten jsem před 6 dny koupil v klasickém minisáčku průhledném. Jednalo se zhruba o 0,1 gramu. Při šňupání jsem použil čistou slámku a obrazovku telefonu. Když zbývalo jen málo, přiložením sáčku k nosu jsem se snažil vdechnout poslední kousky.
Nos mi nekrvácel, ani jej nemám podrážděný. Sáček neobsahoval před otevřením žádné viditelné stopy krve.
Existuje šance, že jsem se takto mohl nakazit viry jako žloutenka, HIV a nebo cokoliv jiného? (předpokládáme - li, že jeden z lidí, kteří manipulovali se sáčkem - dealeři, výrobce - dřív než mi byl prodán, nějakou nemoc měli) Obrazovku svého telefonu jsem taky nevyčistil.
Jsou mé obavy opodstatněné nebo si pouze vymýšlím absurdní scénáře?
Díky za pomoc a hezký den

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
ve Vašem případě bych se neznepokojoval rizikem přenosu krví přenosných nemocí. V pytlíčku se nenacházely žádné stopy krve, a i kdyby, tak žádný z virů není tak odolný, že by byl schopen přežít 6 dní mimo tělo člověka. Jediná nemoc, která mě napadá je žloutenka typu A, která se přenáší fekálně-orální cestou, ale reálné riziko přenosu je porovnatelné například s konzumováním jídla neumytýma rukama po cestování hromadnou dopravou - takže nízké.
Pokud experimentujete s kokainem, nebo i jinými drogami, zkuste si o nich něco načíst. Například na stránkách naší poradny, nebo na stránkách www.extc.cz. Přenos nemocí není jediným rizikem.
Zatím se mějte dobře, a kdybyste se potřeboval na něco doptat, tak znovu napište.
Miroslav Giljan