odvykání od rivotrilu
Zina
Dobrý den, při hospitalizaci na psychiatrické klinice mi byla vytvořena závislost na Rivotrilu, beru již 4. měsíc 1,25 mg na noc, potřebuji poradit jaký lék je vhodný při pomoci s jeho vysazováním, četla jsem o Tiapridalu, Lamictalu a Karbamazepinu a také o jak vysoké dávky Rivotril snižovat.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Chápu Vaše obavy ze závislosti na Rivotrilu a Vaší snahu Rivotril vysadit či nahradit bezpečnější medikací. Ovšem takto přes internet Vám bohužel nejsme schopni poskytnout konkrétní návod. Nevím, z jakého důvodu jste byla hospitalizovaná, kolik je Vám let, jaký je Váš zdravotní stav, jaké další léky případně berete... Je vždy potřeba zvážit všechny aspekty, které přes internet nelze posoudit. Předpokládám, že po ukončení hospitalizace jste v péči ambulantního psychiatra, který Vám Rivotril předepisuje. Situaci by bylo potřeba především konzultovat s ním - on zná Vaši situaci a zdravotní stav nejlépe, aby mohl doporučit nejlepší postup. Pokud Rivotril získáváte jiným způsobem (nikoli na předpis od lékaře, ale na černém trhu) a nejste v kontaktu s lékařem, tak bych doporučila se obrátit na specialistu - psychiatra se zaměřením na problematiku závislostí. Pokud v péči lékaře nejste nebo nejste spokojená u stávajícího ošetřujícího lékaře, mohu Vám poskytnout kontakty na kolegy, na které byste se mohla obrátit - pokud mi napíšete, ze kterého regionu jste.
B. O.