chci zkončit brát pervitín
Hutney
dobrý den . chtěla bych se zeptat jak ukončít braní pervitinu,nedělá mi to už dobře mám furt větší nervy nálady a pak brečím , beru už od 16 let přítel mi zjístim že beru ale nejde tooo

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, Hutney.
Vážím si důvěry, se kterou se na nás obracíte, rád bych Vás podpořil ve Vašem rozhodnutí přestat pervitin užívat, tím spíš, že Vám, jak píšete, nedělá dobře. Podle toho, co píšete, byste v opačném případě mohla riskovat vznik, nebo prohloubení závažných psychických poruch a onemocnění, kterých byste se už nemusela úplně zbavit, a to dokonce i v případě, že by se Vám podařilo někdy v budoucnu přestat drogy užívat. Nezmiňujete, kolik Vám je let, takže netuším, jak dlouho, ani v jaké intenzitě pervitin užíváte. Zřejmě jste překročila bod, kdy Vám droga více bere, než přináší, respektive jste si to uvědomila a pocítila na vlastní kůži, což by mohlo být účinnější, než poučky a přenesená zkušenost, pokud včas správně zareagujete. Píšete, že Vám nejde sama svými silami a vůlí přestat. Pevitin má velmi vysoký závislostní potenciál. Člověk se může poměrně snadno a rychle dostat do velmi závažné psychické závislosti na něm, psychické abstinenční příznaky dokážou být velmi trýznivé a dlouhodobé, chutím a bažení není vůbec snadné čelit a odolávat. Jak popisujete Vaše stavy naznačuje, že jste se nejspíš závislou už stala, takže i kdyby se Vám na nějaký čas podařilo pervitin přestat užívat, s velkou pravděpodobností nedokážete bez pomoci udržet abstinenci delší čas. Troufám si odhadovat, že doposud nemáte žádnou zkušenost s odbornou pomocí. Proto Vám doporučuji využít toho, že jste momentálně nastavená na to svoji situaci řešit, na nic nečekejte, seberte odvahu a kuráž a začněte jednat. Nemáte se čeho bát, nemáte co ztratit, můžete jen získat. Ztratit byste ale mohla chuť k pozitivním změnám, a bez ní, jako od základu, od kterého se můžete odrazit, se směrem k Vaší úzdravě nemá šanci posunout nic. Vaše momentální touha přestat užívat se může velmi rychle rozplynout, vymizet, a nemusí se dlouho vrátit. Může to znít paradoxně, ale už to, že jste napsala by mohlo být dobrým znamením. Doporučuji Vám co nejdříve se telefonicky spojit s odborníky některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí, či dosahu a domluvila si termín schůzky. Zařízení můžete navštívit i rovnou v jeho provozních hodinách, ale nebudete mít jistotu, že na Vás pracovníci služby budou mít tolik času, kolik ho budete potřebovat, nebo že se nesetkáte s aktivními uživateli drog. Obojímu se díky telefonické domluvě dá předejít. Všechny tyto služby jsou bezplatné a mohou bý poskytovány i anonymně. Při osobním setkání se Vám dostane zasloužený respekt k tomu, že jste dokázala přijít sama ze svého rozhodnutí, získáte podporu, pochopení, obdiv a potřebné informace, uleví se Vám. Po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete k jejímu řešení podniknout, jak postupovat, aby jste abstinenci udržela a minimalizovala trýzeň a nepříjemné projevy, zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měla vyvarovat. Měla byste počítat s tím, že vše nevyřešíte jedním pohovorem, půjde nejspíš o proces, který bude během na delší trať. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakt na vhodnou službu pomůžeme najít. Jak kontakty můžete vyhledat sama (např. Kontaktní centrum, poradnu, ambulaci a další.. ), se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Jste li z Prahy, nebo okolí, můžete se obrátit na některou službu organizace SANANIM, která provozuje i tuto internetovou poradnu: http://www.sananim.cz/ (ideálně Kontaktní centrum).
Napište, jak se Vaše situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná, jsme připraveni Vám pomoci.
Kdykoli se ozvěte. Držím Vám pěsti, přeji hodně štěstí ve všech dalších krocích,
Amrit Sen.