Marihuana a alkohol- hloupnutí
tereza
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda rekreační užívání drog (marihuana,alkohol) může způsobovat hloupnutí.
Je mi 16 let, skoro 17, letos jsem poprvé měla marihuanu (čtyřikrát) a alkohol pětkrát, ovšem nemalé množství.
Taky mám problémy s depresemi (už od 12-ti let) a připadám si hloupější (nevím, jestli to právě přisuzovat depresi, alkoholu či marihuaně nebo prázdninám :-D ).
Četla jsem, že když člověk neužívá tyto drogy pravidelně, mozkové buňky jsou schopné zregenerovat se.
Děkuji za odpověď. :-)

Odpověděl: Jakub Minařík
No, nějaký výraznější kognitivní defekt po 4 ebrietách a 5 intoxikacích konopí, resp. naopak bych nečekal. Pokud jste se neopila tak, že jste byla v komatu a pak týden na metabolické JIP. Akutně však může dojít ke zhoršení paměti, pokud je konopí dobré, klidně i na nějaký ten den.
Spíše bych však jako příčinný faktor zvažoval prázdniny a letní ospalost.
ps. deprese může vést také k poruchám kongitivních funkcí (poznávací - učení paměť a tak), ale to je spíše u těžkých chronických stavů, ve vašem věku by se to ještě nemělo projevit. Pokud trpíte depresi - dejte si na alkohol a konopí obvláště pozor. Snadněji se stanete závislou, alkohol - pravidelně užívaný depresi po prvotní úlevě rozhodně zhoršuje, konopí zase může vést k akutním propadům nálady.