kokain
Jindřiška
Dobry den , chtěla bych se zeptat jestli existuje odvykací lecebna nebo opravdu nevim co uz dělat. Můj pritel co mame spolu i čtyřletého kluke je závislý na kokainu. Pořád rika ze neni ale prostě je. Nevim kam bych mela snim jit a neco stim delat. Nemám se ani na koho obratit. Rodice ma nemocny ty vy trefil infarkt. Nejhorsi je to ze nas syn vsechny ty hadky slyší ,ted se krotim ale uz jsem ztoho vycerpana. Moc dekuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
určitě existují možnosti léčby závislosti na kokainu, nebo i jiných stimulantech. Najít vhodný typ léčebný služby pro Vašeho partnera by nepředstavovalo až tak velký problém. Z Vašeho dotazu mám ale pocit, že závislost partnera vnímáte spíš Vy, než on sám. Myslíte tedy, že partner by stál o účast v nějakém léčebném programu? Bavili jste se už o tom, že by nastoupil někam do léčby?
Pokud by sám chtěl někam nastoupit, tak nejjednodušší by bylo, kdyby si domluvil schůzku v nejbližším kontaktní centrum a v něm s pracovníkem konzultoval svůj problém s užíváním kokainu a možnosti jeho řešení. Na konzultaci můžete partnera klidně doprovodit. Znáte nějaké kontaktní centrum ve Vašem okolí? Když napíšete znovu, které větší město máte dostupné, tak Vám zašlu kontakt na konkrétní zařízení. Případně si ho můžete zkusit sama vyhledat na stránkách www.drogy-info.cz v mapě pomoci. Kontaktní centra jsou nízkoprahová zařízení, která svoje služby poskytují lidem, kteří se potýkají s problémem užívání návykových látek. Kromě jiného slouží i jako první instituce, přes kterou je možné se dostat k dalším léčebným službám. Konzultační služby kontaktních center jsou zdarma a můžou proběhnout i anonymně, takže se není čeho obávat.
Napadá mě ještě, že situace pro Vás určitě není jednoduchá. Kdybyste stála i Vy o konzultaci, tak existují služby, které jsou speciálně zaměřené na blízké lidi uživatelů drog. Konzultace s člověkem, který není do problému osobně angažován Vám může pomoct vidět jí z jiného pohledu. Braní partnera se týká i Vás a celkově Vaší rodiny a do budoucna budete muset řešit hodně záležitostí, pokud partner do léčby nastoupí, a taky když jí bude odmítat. Je dobré nebýt v takovýhle chvílích na řešení sama.
Zatím se mějte dobře a budu rád, když znovu napíšete.
Miroslav Giljan