pomoc životní situace
vik20
Dobrý den,už si nevím rady nevyznam se sama v sobe jsem 20leta holka jsem zavisla na pervitinu vzali mi moji rocni dcerku kvuli memu priteli protoze sme se casto hadali mlatil me tet je zavreny protoze mel 9krat mareni ur rozhonuti dostl rok a pul...jatet bojuji o dcerku nemam nic a nikoho vsichni me zavrhli mam jen kolem sebe lidi drogove zavisle prijde mi ze jen ti me dokazou pochopit ale ti mi nepomohou :-( uz nvim co dal stale pritele miluji i kdyz vim ze to neni vhodny partner ale ja verim ze sme si souzeni...co mam delat uz nevim ja dal pomocte mï prosim aspon radu

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
užívání pervitinu, nebo i jiných drog sebou nese riziko toho, že se spousta věcí začne vyvíjet jiným směrem, než bychom si přáli. To ale dobře znáte sama. Píšete, že se snažíte o získání dcery zpět do své péče. Myslíte, že zvládnete skloubit péči o dceru a braní pervitinu? Z našich zkušeností vyplývá, že to bohužel ve většině případů nedopadne dobře. Pokud Vám dceru odebral OSPOD („sociálka") a ví o Vás, že užíváte pervitin, tak není moc reálné očekávat, že byste dostala dceru zpátky bez toho, abyste řešila svojí závislost.
Pokoušela jste se už někdy s pervitinem přestat? Rozumím tomu, že to není jednoduché, pokud jste obklopená lidmi, kteří taky drogy berou. Uvažovala jste už nad tím, že byste podstoupila nějaký druh léčení? V případě, že byste si do budoucna přála vychovávat svojí dceru a žít „normální" život, tak se to nabízí jako nejlepší způsob řešení Vašich potíží. V České republice existuje dokonce jedna terapeutická komunita (Terapeutická komunita Karlov) určená speciálně pro mladé lidi a pro matky s dětmi. Klientky s dětmi zde podstupují terapeutický a léčebný program a zároveň mají u sebe svoje dítě a pečují o něj.
Váš partner teď bude 1,5 roku ve výkonu trestu, takže máte dost dlouhou dobu na to si promyslet, jak moc si dokážete představit, že byste s ním do budoucna žila a vychovávala Vaše dítě.
V případě, že byste měla chuť svojí situaci řešit, například i tím, že byste nastoupila někam do léčby, tak se zkuste zastavit v nejbližším kontaktním centru. Znáte nějaké ve svém okolí? Pokud znovu napíšete, které větší město máte dostupné, tak Vám pošlu kontakt na konkrétní zařízení, případně si ho můžete zkusit vyhledat sama na stránkách www.drogy-info.cz v mapě pomoci. V kontaktním centru můžete s pracovníkem probrat, jaké jsou možnosti řešení Vašich problémů, jaké jsou pro Vás dostupné služby apod. Konzultace v kontaktním centru je bezplatná a může proběhnout i anonymně.
Zatím se mějte dobře, a pokud byste se potřebovala na něco doptat, tak znovu napište.
Miroslav Giljan