problémy s bratrem
Kateřina
Dobrý den paní Mazáková,
velice děkuji za odpověď. Co jsem neuvedla je věk bratra, je mu 24 let a pracuje, je to překvapivé, ale nejedná se o dospívajícího, přestože svým chováním předvádí opak. Nic na něj neplatí, žádné mantinely nemá. Matka u něj autoritu nemá a navíc bratr moc dobře ví, že jej rodič, v tomto případě matka nemůže vyhodit z trvalého bydliště, takže se chová dle svého. Slabší chvilky, kdy je \"normální\" má, ale velice zřídka. Péči matky bere jako samozřejmost a ona se bohužel nechává manipulovat a cítí asi odpovědnost za to, jaký bratr je, a proto mu pořád všemožně pomáhá. Ale z mého pohledu ji on pouze využívá a jeho neúcta, neohleduplnost, agrese a chování se zhoršuje. Je to dost komplikovaná situace a těžko se to popisuje nebo vysvětluje. Je to stav trvající tak zhruba 8 let a stupňující se.
Doporučila by jste mi raději poradnu v Českých Budějovicích- bylo by pro nás blíž místně.
Ještě jednou díky.
s pozdravem
Kateřina

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den Kateřino,
děkuji za doplnění informací. Chápu, že situace s bratrem už je po tolika letech opravdu náročná. Pro změnu situace je však dle mého názoru nutné, aby se aktivně začali angažovat zejména rodiče (potažmo ideálně bratr, vzhledem k věku už je na čase).
Dokážu si představit, že vzhledem k ne příliš aktivní strategii rodičů je situace o to víc komplikovaná pro Vás...Možná by však společná konzultace v zařízení mohla pomoci situaci změnit. Myslím, že byste však měla myslet také na sebe. Zdá se mi, že Vaše pozice je poměrně dost náročná. Přestože jste sestra, zdá se mi, že se angažujete jako rodič a to může být opravdu vyčerpávající. Pokud bratr není motivován ke změně, někdy je dobré se spíše od problému distancovat - nechci tím říct, zavírat před tím oči, ale spíš smířit se s tím, že Vy změnu za něho udělat nemůžete. Už nyní mám pocit, že se snažíte až dost. Aktuálně je zodpovědnost na straně rodičů a bratra, Vy už jste, zdá se mi, své maximum udělala...
V Českých Budějovicích Vám mohu doporučit tuto organizaci:
http://www.os-prevent.cz/home/adiktologicke-sluzby
Každopádně doufám, že konzultace bude ku prospěchu věci. POkud budete chtít, můžete se zase kdykoliv v budoucnu ozvat. Ráda o Vás uslyším.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková