Prosím poraďte
Honza
Dobrý den, rád bych se zeptal jestli je reálné, z Vaší praxe, abych se zbavil závislosti na Hypnogenu při ambulatní léčbě. Mam obavy z detoxu. Užívám tak 7dní v měsíci cca 30 tablet za den a z fyzických příznaků mám pouze nepříjemné nadměrné pocení. Z psychických podrážděnost agresi (pouze verbální) a depresi. Léčím se také 8 let na schizoafektivní psychózu depresivního typu. Bludy dlouhodobě potlačeny Haloperidolem ale deprese, při medikaci Olwexya,Anafranil, Lerivon, Lamotrigin, stále středně těžké.

Odpověděl: Jakub Minařík
S vašimi diagnozami a tím kbelíkem léků co denně berete bych skorem ústavní detox doporučil. Rozhodně vysazení bude potřeba doprovodit celkovou úpravou medikace, abyste se zcela nerozklížil. Takže byste to měl říci svému psychiatrovi, který to hádám neví, že? Asi by vás mohl i ambulantně detoxifikovat. Nicméně - jinak bych doporučoval - pokud nemáte nějaké jiné onemocnění se s tím moc necrcat - snižujte po 5 tabletách týdně až budete na 10 tabletách, pak snižujte po 2 tabletách týdně ze 2 na 1 a vysadit, ... Pomoci s vysazením by mohlo Magne B6, Meduňkový čaj 5x denně šálek.
No, ale pokud chcete moje doporučení - poraďte se alespoň se svým psychiatrem, nebo raději zkuste rovnou detox - a pokud se o vysazení pokusíte ambulantně, udělejte takový pokus 1. Pokud nevyjde, zařiďte si detox. Jinak se budete úplně zbytečně trápit, o tom, že vám to může způsobit nějaké komplikace, ani nemluvím.