detox
Honza
zdravim,poslední rok jsem skusil pervitin šnupnutím asi 15krát,ted už to nechci vidět, a jsem 2 měsíce čistý. chtěl jsem se zeptat jak mohu nejlépe detoxikovat organismus přírodními látkami (kterými) jestli zelený čaj , haritaky či boruvky, zelenina,..a jak dlouho může mít zbytky této látky v těle, jinak cítím že moje tělo není tak fizycky v kondici jako dříve,a to jsem skoušel životabudiče. psychicky je to tak 50 na 50 . pak tu mám z části deprese a nechutenství. děkuji za odpoved

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
v podstatě všechny věci co jste vypsal, mohou pomáhat k detoxifikaci organizmu. Když k tomu přidáte ještě zdravý životní styl s dostatkem pohybu a tělesné aktivity, tak určitě ničemu neuškodíte. V případě, že jste pervitin užil naposled před dvěma měsíci, tak už se ve Vašem těle nenachází stopy po jeho užití bez ohledu na to, zda jste užíval nějakou detoxifikační dietu nebo ne. Například z moče je možné odhalit užívání pervitinu maximálně do měsíce a to i v případě každodenního uživatele.
Otázkou je, zda Váš fyzický a psychický stav je spojen s užíváním pervitinu v minulosti, nebo to má jinou příčinu. Píšete, že pociťujete deprese a taky nechutenství. Pervitin dokáže ovlivnit psychiku jedince a změny můžou být patrné i po jeho vysazení. Fyzickou kondici můžete zlepšit sportováním a pohybem. Nemusíte podávat žádné vrcholové výkony. Zkuste cokoliv, co Vás baví. Pokud by se Váš psychický stav dlouhodobě nezlepšoval, tak by bylo na místě vyhledat odbornou pomoc. Neděste se toho - konzultace s odborníkem, například i se psychiatrem, by Vám mohla pomoci se zorientovat v tom, co se s Vámi děje, získal byste potřebné informace, podporu a jistě i nějakou variantu dalšího postupu - aby se Vám co nejvíc a co nejdříve ulevilo. Pokud budete chtít, tak pro Vás můžu vyhledat odborníka v okolí Vašeho bydliště.
Zatím se mějte dobře a budu rád, když znovu napíšete, jak se to s Vámi vyvíjí.
Miroslav Giljan