odvykání Lexaurinu
mona
Dobrý den, beru Lexaurin, v souvislosti s onemocněním srdce, od března t.r. Nejprve 1,5 mg příležitostně na noc, později, asi od konce května jsem začala dávky zvyšovat na 1 a 1/2 tablety, protože jsem se často budila s bušením srdce atp.Od června jsem brala Lexaurin stále pravidelněji, někdy i ve dne, později se všechno zamotalo s pobyty v nemocnici. Nyní mám kardiostimulátor, cca 14 dní. Lexaurin mě obtěžuje. Beru nyní 1/2 z 1,5 mg přes den a na noc 1 a 3/4 tablety 1,5 mg. Posledních 10 dní jsem přešla na tuto dávku z předchozích 1,5 mg přes den a 3,0 mg na noc. Mám ale noční můry a budím se často s vnitřním chvěním v těle. Někdy po požití prášku večer se neklid a chvění zvýší, nemůžu usnout. Nevím, jestli je to abstinenční příznak nebo paradoxní reakce. Samozřejmě se vzbudím i s bušením srdce, což mě zneklidňuje nejvíc, vzhledem k tomu, že jsem dostala kardiostimulátor.
Můžete mi poradit, co dělat ? Lékařka, kterou budu konzultovat není prozatím v práci.
Děkuji za dobrou radu
Mona

Odpověděl: Jakub Minařík
No, spíše to vypadá jako úzkosti, než co jiného, ale mohu se mýlit. To nač se ptáte je složité, skorem - vzhledem k úzkostem které vás, jak myslím, trápí bych doporučoval s vysazením nespěchat, možná by bylo vhodné lexaurin nahradit něčím nenávykovým co budete nějakou dobu brát. Asi bych - pokud by se úzkosti opravdu jevili jako základní problém nasadil antidepresiva ze skupiny SSRI - zlepší toleranci stresu, odstarní depresi a úzkosti, nebo alespoň zmírní, dají se snáze vysadit a navíc mají na úzkosti a deprese léčebný vliv, takže se po jejich vysazení nemusí už znova objevit. Po Lexaurinu je tomu naopak. Víte, já nevím co jste si zažila s onemocněním srdce, ale mám dojem, že jste mohla mít strach ze smrti, cítila se nemocná, nejistá, ... Teď sice příčina zmizela, ale tohle mohou být následky dlouhodobého stresu. Prostě jen blbnete, protože toho na vás bylo moc, no. To přejde. :-) Držím palce a klidně napište.