Marihuana - arytmie
Han
Dobrý den, začnu popořadě. Asi tak od 20tého roku mého života jsem téměř každodenní uživatel marihuany a v témže roku jsem se předávkoval amfetaminy a měl jsem, řekl bych \"skoro infarkt\". (Pro upřesnění: stalo se to v holandsku, tamní lékaři tvrdili že to infarkt není, ale nemohl jsem dýchat, neuvěřitelně rychle mi bušilo srdce,ruce se mi pokroutily a nemohl jsem jimi hýbat. Odvezli mě do nemocnice, píchli mi něco na detox a za půl hodiny mě propustili. Mimochodem můj lékař tohle neví.) Půl roku potom jsem neužíval nic, ani marihuanu, měl jsem spíš psychické potíže (tzv. flashbacky). Pak se to ustálilo a problémy žádné, jen mám neustále tep v rozmezi od 70 do 90 tepů za minutu, i v klidu. Dnes je mi 26 let a od té doby jen \"hulím\" trávu, nic jiného jsem neměl a nechci!!! No a v poslední době se mi stalo asi tak dvakrát, že se mi po požití marihuany náhle zrychlil tep, intenzivněji jsem musel dýchat a pocítil jsem píchání u srdce. Což mě vystrašilo, protože do této doby jsem mohl hulit jak jsem chtěl a kolik jsem chtěl. Navíc jsem momentálně na nemocenské (s bolestmi hlavy a zanětem ucha), beru silnější antibiotika a léky na bolest. Tak se chci zeptat na pár otazek: 1. Jestli ty moje \"srdeční\" potíže mohou být zapříčiněny mou momentální chorobou a užíváním léků? 2. Nebo jestli mi to hulení trávy po těch letech mohlo zhoršit můj zdravotní stav po mé zkušenosti v holandsku? I když celé roky nebyl problém?! A 3. otázka: Je možné, aby užívání marihuany postupně zhoršovalo, podotýkám zdravým lidem srdeční funkci? Děkuji za odpovědi.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak 70-90 tepů není mimo normu. Pokud nejste vytrvalostní sportovec, to byste měl mít méně.
To co popisujete v Holansku zřejn´mě nebyl IM, ale nejspoiše hypertenze vzniklá v souvislosti s užitím - nicméně - vaše líčení spíše odpovídá panické atace, než nějakému somatickému problému. Ono to není moc pro laika, ale často ani pro lékaře přístrojů odlišitelné. Obvykle se natočí EKG a diagnoza je jasná (protože EKG je fyziologické). Ta panická ataka je vystupňovaný úzkostný stav, takový záchvat, který imituje infarkt.
1. ano.
2. ano.
3. ano. konopí může urychlit srdeční akci a vybolat nepříjemné pocity, včetně arytnie. Nejedné se o postupné zhoršování, ale akutní rekaci na užití. Prostě jako pivu se motáte, tak po konopí se akceleruje tep.
Ps. Pokud dovolíte poznámku a nevyžádanou interpretaci od psychiatra - skorem jistě bych odhadl, že trpíte úzkostnou poruchou. To co píšete a jak top píšete tomu dosti odpovídá. Myslím, že by bylo moudré navštívit psychiatra a začít brát na úzkosti léky. Tož. A pokud se rozhodnete mě polechnete, napišté jak to dopadlo. :-)