Lecebna marichuana
Jirka P.
Dobry den.
Jmenuji se Jiri.
Mam nemocna streva, uz delsi dobu kourim marichuanu- pomaha mi to s travenim. Chci se zeptat, muzu to nejak legalizovat? Projit nejakym vysetrenim, a mit moznost kupovat lecebnou marichuanu>?
Predem dekuji.
Jiri P.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Jiří,
kouření marihuany k léčebným účelům je v ČR dnes de jure legální, ale de facto nedosažitelné. V každém případě, jak píšete, podléhá tato terapie nejdříve lékařskému vyšetření. Dle schválené vyhlášky na základě stanovené diagnozy vám může lékař marihuanu předepsat - ale pouze formou elektronického receptu. A zde je zádrhel - systém vydávání elektronických receptů zatím není funkční. Žádný lékař jej tedy vystavit nemůže. Také nelze na základě zdravotního stavu a lékařského doporučení kouřit marihuanu vlastní - být takzvaným samopěstitelem.
Tedy to shrnu - dnes je legální léčebnou martihuanu na základě elektronického receptu od lékaře koupit v lékárně, ale jelikož zatím není funkční systém elektronických receptů a žádný lékař jej vystavit nemůže, získat takto legálně marihuanu nemůžete. Nakonec je zde ještě další malý zádrhel - v ceně. Pakliže byste měl zmíněný - elektronický - recept, je zatím cena marihuany v lékarně dost vysoká, protože na toto léčivo zdravotní popjišťovna nepřispívá a firmy, které jsou připraveny ji do lékaren dodávat ji musí dovážet z ciziny.
Jsou dnes u nás nejméně stovky, ale možná tisíce pacientů, kterým by tato terapie objektivně prospěla. Domnívám se, že situace s ne/dosažitelností tohoto léčiva by se mohla ještě v letošním roce zlepšit. Přeji vám to.
Jak se situace vyvíjí, můžete sledovat na http://www.sakl.cz/home/zakladni-informace (Státní agentura pro konopí pro léčebné použití).
S pozdravem Jakub Chudomel