osmý dotaz
matka
Dobrý den, děkuji za rychlou reakci. V léčebně v HB byl syn od dubna také nedobrovolně. Se stejnou výhružkou - skok pod vlak jsem ho před měsícem odvezla na psychiatrii v Novém městě nad Metují, tam neměli místo, tak jel do Kosmonos. Tam si ho nedobrovolně nenechali a pustili ho na revers. Jsem v situaci, že mám pocit, že mu nemůžu už nijak pomoci, protože on nechce. Tvrdí, že v léčebně nevydrží a mám dojem, že ani tříměsíční nedobrovolná abstinence ho nikam neposunula. Vypnul si telefon, On chce zřejmě jenom domů, kde bude mít známý servis. To by nás ale zničilo. To už bylo neúnosné. Já situaci čas od času konzultuju v Laxusu v Hradci Králové. Synovi bude 23 let, od 15 užívá marihuanu,odkdy pervitin, nevím. Abych ho nějak monitorovala a přitom se s ním nebavila a vyháněla ho od dveří, to si neumím představit. Právě tahle rozpolcenost situace mě nejvíc trápí a ničí. Co dělat? Matka

Odpověděl: Jakub Minařík
V této situaci asi chápu, že to nedáte, resp. že ho dáte nevidět ale nedáte to ho monitorovat. Víte, je to tak, že technicky jak na to je jedna věc a to co zvládnete emočně, psychicky - je věc druhá. Víte důležité je, abyste to přežila v duševním zdraví, jinak když by byla pořeba vaše pomoc, aktivita, cokoliv - tak jste k ničemu. Tedy - podřiďte to tomu, abyste vy sama byla v pořádku, protože tak lidem kolem včetně syna nejlépe pomůžete. Nervy a zdraví máte jen jedny. A stejně jako syn si vybral svou cestu, vy máte právo na totéž. Tak. Držím palce a kdybyste potřebovala napsat, komunikovat o situaci, ... pište.