Permitin
Martin
Dobry den,
asi dva roky dozadu som bral permitin nepravidelne tak raz za mesiac. Bral som ho asi dva roky niekedy aj dva diely. Predtym som bral extazu vo velkych davkach. Potom prisla operacia kolena narkoza a po nej sa mi zacal kazit zrak a celkovo horsit zdravotny stav. Padla mi imunita a dnes mam strasne silne bolesti svalov (palenie) , hlavy a tinitus, nespavost, bolesti chrbtice, palenie ruk a noh. Liecim sa na neuroboreliozu antibiotickou liecbou, ktora doposial nebola poriadne diagnostikovana. Pocas choroby som zacal mat stale myslienky v hlave, kde neustale premyslam a vsetko si stale dookola opakujem ze co mi je, stale o tom premyslam a nemozem to zastavit. Prestal som byt vesely a som len utrapeny. Teraz neviem ci taketo prejavy mozu byt nasledok uzivania permitinu, alebo mam boreliozu. A taktiez neviem preco stale myslim neustale dookola. Rozisla sa so mnou priatelka a ja stale myslim na nu a premyslam ze ako jej vysvetlim nieco. Mam stale myslienky v hlave kde premyslam ako nieco priatelke vysvetlit a povedat a kvoli ktorym sa nesustredim ked niekto na mna rozprava.

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Chápu, že se ocitáte v náročné situaci. Onemocnění boreliozou a následná léčba je zcela jistě náročná. Rozhodně bych doporučila to, co prožíváte konzultovat také s ošetřujícím lékařem, který by mel být o tom, co prožíváte informován.
Zároveň bych také doporučila vyhledat psychologickou podporu. S psychologem je možné rozebrat ony nepříjemné myšlenky, které Vás provází. Je možné diagnostikovat jejich původ a případně na základě spolupráce s psychiatrem také zvolit adekvátní léčbu. Věřím, že vtíravé myšlenky, o kterých hovoříte, mohou opravdu velmi negativně ovlivňovat kvalitu Vašeho života, proto by bylo fajn se za pomoci odborníků pokusit problém vyřešit.
Ptáte se také, zda nepříjemné myšlenky mohou souviset s užíváním návykových látek  (pervitinu a extáze) v minulosti. Zajisté zde souvislost být může, ale tuto možnost nelze potvrdit nebo vyloučit na základě mailového poradenství. Zodpovědně by bylo možné tuto otázku vyřešit právě na základě podrobné psychologické diagnostiky. Ať už je příčinou cokoliv, bylo by aktuálně velmi žádoucí se zcela vyhnout konzumaci návykových látek, které ve většině případů stavy, které popisujete, zhoršují.
Dokáži si také představit, že po rozchodu, čili na základě výraznější psychické zátěže, se mohou vtíravé myšlenky ještě zintenzivnit. V kombinaci s onemocněním boreliozou toho na Vás pravděpodobně je v poslední době opravdu hodně. Navíc se přidávají poruchy spánku atd. Z toho důvodu bych opravdu doporučila v tomto náročném období nezůstávat sám, ale vyhledat určitou odbornou pomoc. Období po rozchodu je navíc vždy náročné, je přirozené, že se nyní necítíte zrovna nejlépe.
Pokud chcete, ráda se Vám pokusím najít vhodné zařízení v místě Vašeho bydliště. Nebylo by fajn danou situaci podcenit.
Doufám, že se bude situace vyvíjet pozitivním směrem. Pokud chcete, můžete se na nás kdykoliv v budoucnu zase obrátit.
S pozdravem a přáním pokud možno klidného dne,
Tereza Mazáková