Prosba
Monika
Dobrý den,
Pracuji jako zdravotní sestra a jsem kuřačka kouřím 10 let a chtěla bych přestat vícekrát se mi stalo v praci ze jsem si musela zapalit a neslo to dostala jsem abstinenci priznaky průjem poklesla nalada nutkani chut na cigaretu dekuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud máte obtěžující odvykací stavy, doporučoval bych nikotinové preparáty, kterými se zasubsttuujete a pak postupně snížíte dávku nikotinu a vysadíte. To je celkem nejsnazší rěšení - prostě cigarety vyměníte za tablety, žvýkačky, náplasti ... návod na použití bývá součástí balení, navíc obvykle kolegové v lékárně se v tom orientují, resp. spousta lékárníků je i vyškolena v poradenství pro odvykání tabáku - takže vám mohou pomoci radou. Nu, kdybyste zjistila, že ani s nikotinovými náhradami to nejde a máte nepřekonatelnéchutě, tak by bylo asi moudré navštívit centrum které se závislostmi na tabáku zabývá. To by pak asi bylo njlépe, kdybyste napsala odkud jste a pokusili bychom se vám najít centrum ve vašší lokalitě. :-)
Tak napište, kdy budete začínat a jak a ev. jak vá to jde/dopadlo, abyste si to nerozmyslela. :-) Držím palce.