Pero
Tana
Dobry den, me dojezdy si nedokazu vysvetlit, neni mi spatne jako ostatnim kdyz maji dojezd, ale ja mam takove stavy ktere nedokazu v tu danou chvili prekonat. Jsem shopna se zaseknout treba na 6 hodin jenom tim ze si prejizdim rukama po tele a hlave a hledam nejaky pupinek co muzu vymacknout. Jsem do toho tak zasekla, ze po 2 hodinach si reknu ze uz musim skoncit protoze vim ze toho budu litovat uz jen pro to jak budu mit strasne bolaky z toho, ale proste prestat nejde, furt tam neco vidim a uz mam tak seredne bolakove nohy atd. Same modriny, VZDYCKy toho pak lituju co jsem to zas udelala, kdyz si uvedomim ze pred 6 hodinama jsem mela nohy bez jedineho bolaku. Nebo mam takovy stavy ze sleduju spz u aut ze strachu policie, nebo ze me nekdo sleduje nebo mam v hlave myslenku napriklad ze skrz zaluzie na me nekdo kouka, a proste v tu chvily vidim v kazdem okne cloveka co me prez zaluzii sleduje, jsou to hrozne bludy, ach jiooo nemam to furt ale hodne casto... :( toxicka psychoza????? Poradte mi prosim

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
stavy, které popisujete, nejsou mezi uživateli pervitinu ničím výjimečným. Věřte, že od ostatních se příliš nelišíte. Jde o důsledek únavy a psychického vyčerpání, případně o důsledek předávkování. Popisujete pro uživatele pervitinu charakteristické stereotypní jednání (pupínky), které často bývá v řádech více hodin, popisujete pocity pronásledování (paranodiní bludy) a halucinace. Pozor, rozšrábanými rankami se můžete nakazit nějakými infekcemi, popsané psychické stavy mohou mít další nepříjemné důsledky. je dobře, že píšete a chcete tyto stavy řešit.
Konstatování, že jde o celkem běžný důsledek užívání pervitinu Vám asi moc nepomůže. Vzhledem ke stavům, které popisujete, byste se mnou mohla souhlasit v názoru, že užívání pervitinu vám již přináší spíše špatné zážitky, než li příjemné. Žádáte o radu, kterou pro Vás mám. Je zdánlivě jednoduchá. Zkuste se zamyslet nad tím, zda již není čas na to, abyste pervitin přestala užívat. Vždyť Vás to týrá... Začíná to bolet.
Vím, že podobné rozhodování není jednoduché. Mám pro Vás návrh - zkuste se zastavit v některém Kontaktním centru a zde s nějakým pracovníkem své nepříjemné stavy proberte. Podobné konzultace jsou anonymní, nezávazné, nemáte se čeho obávat a určitě Vám to v rozhodování může pomoci.
Z dotazu není zřejmé, odkud jste. V Praze je například K-centrum na Smíchově - Na Skalce 819/15, 150 00 Praha 5, telefon 283 872 18. Kdybyste nebyla z Prahy a potřebujete nějaký jiný kontakt, bez obav napište a já Vám sdělím adresu a telefon nejbližšího K-centra.
Přeji Vám hodně sil a budu rád, když dáte vědět, jak se Vaše situace vyvíjí.
Jakub Chudomel