Delší stav z marihuanového koláčku
paradox
Dobrý den,
mám problém. Dnes (4.8.) je to již šestý den, co mám divný stav. Asi před 10 dni jsem si vzal enormně silný marihuanový koláček, jehož působení trvalo 20 hodin. Po vyprchání jsem se vrátil do svého běžného stavu, ovšem po dalších třech dnech (s přibližně dvěma jointy za den a jedním silnějším), jako bych se najednou částečně vrátil zpět do stavu po požití koláčku. Je to jakýsi stav odosobnění, jiný stav vnímání, jako bych byl ve snu, občasné točení hlavy, stav jako by na omdlení, lehká dezorientace...
Nicméně jsem schopen se normálně s lidmi bavit, nic na mě prý není poznat, jsem schopen dělat všechny činnosti co dříve... Fyzicky jsem na tom dobře, na neurologii mi nic nenašli.
Jsem poměrně obvyklým konzumentem marihuany, řekněme průměrně jeden joint za týden, po dobu alespoň 3, 4 let. Tak silný stav jako po koláčku jsem ale po požití marihuany zažil poprvé.
Má otázka tedy zní, zda za sebou již máte podobné případy, zda myslíte, že stav odezní a zda máte případně tip na způsob léčby.
Děkuju moc za jakoukoliv radu! Kdybyste měli nějaké doplňující otázky, rád je zodpovím.

Odpověděl: Amrit Sen
Paradoxi, zdravím Vás.
Cením si důvěry, se kterou se obracíte na naši poradnu, chápu Vaše znepokojení. Je dobře, že nové nepříjemné projevy berete vážně. Ptáte se, jestli jsme se setkali s podobnými případy. Ano, dokonce častěji, než je většina uživatelů THC ochotna připustit. Nevím, jestli Vás moje sdělení uklidnilo, ale na rovinu, nemělo by. Píšete, že v průměru vykouříte jeden joint za týden. Největší chybou tedy bylo, že jste už za tři dny po Vašem dvacetihodinovém koláčkovém "THC tripu", vykouřil dva, nebo dokonce tři jointy za den. Po podobné zkušenosti je jedinou bezpečnou volbou nedat si ani šluka. A to po delší dobu, nejlépe vůbec. Bohužel, od nynějška už budete riskovat, že se Vám podobné stavy mohou vracet, nebo dokonce prohlubovat i při minimálních dávkách THC. Nemusí to tak být vždy, ale může se to stát kdykoli. V extrémním případě Vám může být podobně zdánlivě bez příčiny i kdybyste žádné drogy neužil. Vaše psychika i tělo Vám vyslaly jasný varovný signál, který když nebudete respektovat, můžete prožít "bad trip", toxickou psychózu a můžete uškodit sobě, někomu dalšímu, nebo dokonce ohrozit život svůj, nebo dalších osob.  Podobnému riziku se vystavíte i užitím dalších drog, například psychostimulantů. Zdaleka nejnebezpečnější pro Vás jsou halucinogeny. Nedivím se, Vaši že neurologové nezjistili žádný konkrétní nález. Psychiatr, pokud budete otevřený a nebudete nic zatajoval, Vám určitě podá konkrétnější a zasvěcenější informace, než jakých jsem v tuto chvíli schopen na dálku já. Je pravděpodobné, že pokud vynecháte THC a další psychoaktivní drogy, potíže časem samy odezní. Do budoucna Vám doporučuji, buďte opatrný. Velmi.
Kromě historie a zajímavostí se o rizikách spojených s užíváním marihuany můžete dozvědět na stránkách naší poradny pod odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
nebo na serveru Končim s hulením: http://www.koncimshulenim.cz/rizika/
případně na dalších stránkách, například pod odkazy:
http://zdravi.e15.cz/denni-zpravy/profesni-aktuality/marihuana-skutecne-nebezpeci-nebo-mytus-146491
http://zod.reformace.cz/marihuana-cislo-90
http://www.cpzp.cz/clanek/523-0-Marihuana-ma-zdravotni-rizika.html
nebo na Drogovém informačním serveru:
http://www.drogy-info.cz/index.php/info/ilegalni_drogy/konopne_drogy/konopne_drogy_strucne
něco málo o psychóze, tamtéž:
http://www.drogy-info.cz/index.php/info/ilegalni_drogy/konopne_drogy/spojitost_konopi_s_psychozou_zavisi_na_veku_prvniho_uziti
Nechci Vás ani vystrašit, natož stupňovat Vaši úzkost. Věřím a doufám, že ve chvíli, kdy budete číst moji odpověď Vám bude o hodně lépe. Pokud se stále nebudete cítit ve své kůži, doporučuji Vám neotálet a vyhledat odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa. Napíšete li nám ve kterém, nebo poblíž kterého věšího města bydlte, rádi Vám potřebný kontakt pošleme. Jak jej můžete vyhledat sám se dozvíte na stránce naší poradny pod odkazem:
Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji využít Specializovaných ambulantních služeb CADAS organizace SANANIM, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji Vše dobré, ať jste brzy v pohodě.
Amrit Sen.