pití
kocour
Dobrý den, mám pocit že začínám mít problém s alkoholem. Dříve jsem pil poměrně hodně a často potom jsem dva roky úplně abstinoval a nyní se začínám vracet do starých kolejí což se mi nechce. Jen nevím jak začít. Chtěl bych svůj problém co nejdříve řešit. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Kocoure, zdravím Vás.
Vážím si důvěry, se kterou se na nás obracíte, děkuji za dotaz. Chápu Vaše potíže i to, že nevíte jak začít. Rád bych Vás jakkoli podpořil ve Vašem odhodlání situaci řešit. Máte můj obdiv a respekt k tomu, co jste dokázal, i za to, jak se stavíte k situaci nyní. Kujte železo, dokud je žhavé, čím později začnete, tím to bude náročnější. Že píšete je dobrým znamením. Doporučuji Vám co nejdříve vyhledat odbornou pomoc. Kontaktujte, nebo navštivte zařízení, nebo službu, která se zabývá problémy s nadměrným pitím, nebo závislostí, ve Vašem okolí. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nejlépe je si s pracovníky zařízení domluvit předem telefonicky termín schůzky, můžete jej ale navštívit i rovnou, v provozních hodinách. Při osobním pohovoru a podrobnějším seznámení se situací Vám zkušený specialista navrhne konkrétní kroky, které můžete k jejímu řešení směrem k pozitivním změnám a úzdravě podniknout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat, případně Vám poskytne další potřebné kontakty. Nemusíte se stydět, čím otevřenější dokážete být, tím více získáte. Pracovníci služby ocení, že jste se k návštěvě rozhodl sám, získáte respekt a tolik potřebnou podporu a poruzumění. Nejspíš tušíte, že bez ohledu na to, kterou formu pomoci, nebo případně jaký typ léčby si vyberete a zvolíte, vždy půjde o běh na delší trať. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, případně v jakém regionu a oblasti se pohybujete, rádi Vám vhodné kontakty pomůžeme najít.
Případně také můžete vyzkoušet svépomocnou aplikaci, která je k dispozici těm, kteří se potýkají s rizikovým užíváním alkoholu (najdete na webu Kliniky adiktologie), která vás může provést základním zhodnocením závažnosti problému a pomoci nastartovat potřebné změny. Je to anonymní a bezplatná online služba.
http://poradna.adiktologie.cz/zmente-se/
O všem, co souvisí s alkoholismem  a jeho léčbou u nás se dozvíte na webech:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
http://alkohol-alkoholismus.cz/
http://alkoholik.webnode.cz/alkohol-a-lidske-zdravi/
Kontaky na AT poradny, ambulantní ipobytovou léčbu a celou síť služeb vtahující se k alkoholové závislosti na území ČR najdete pod těmito odkazy:
http://alkohol-alkoholismus.cz/at-ambulance/at-ambulance
http://alkohol-alkoholismus.cz/psych-lecebny-adresy/psychiatricke-lecebny
http://www.alkoholik.cz/zavislost/kontakty_na_lecebny_terapetuty/index.html
včetně terapeutických komunit.
Velmi dobře v Praze a dalších větších městech fungují společenství Anonymních alkoholiků:
http://www.anonymnialkoholici.cz/
http://www.anonymnialkoholici.cz/setkani/adresar-skupin.html
http://alkohol-alkoholismus.cz/jak-dal-aa/organizace-pomahajici-lidem-se-zavislosti-na-alkoholu
http://alkohol-alkoholismus.cz/anonymni-alk-adresy/anonymni-alkoholici
Budeme rádi, když napíšete, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Seberte všechnu kuráž a začněte jednat. Hodně štěstí ve všech dalších krocích, držím pace!
Amrit Sen.