injekční aplikace mimo žilu
Val.
Dobrý den,
Chtěla bych se zeptat zda když jsem si injekčne aplikoval pervitin mimo žílu a udělala se mi na tom místě tepající boule která tlačí, zda se mi může něco stát. Alena hlavně jak nebo čím se te boule co nejdříve zbavit. Předem moc děkuji za odpověď.
S pozdravem pěkného dne Valerie

Odpověděl: Amrit Sen
Valerie, zdravím Vás.
Cením si Vaší důvěry, děkuji za dotaz. Podle způsobu, kterým jste ke své újmě přišla, a podle toho, jak se projevuje, by mohlo jít o absces, který je poměrně častým zdravotním problémem u injekčních uživatelů drog. Dá se říci, že čím déle si člověk injekčně aplikuje, tím je k podobným potížím náchylnější. Většinou bývá absces způsoben přítomností nečistot různého typu, chemických, fyzikálních, bakteriálních, apod.
Riziko abscesu jde výrazně snížit dodržováním několika základních zásad:
- Dodržovat základní hygienu, neaplikovat do znečištěných, nebo podrážděných míst
- Vždy si aplikovat drogu novou, sterilní stříkačkou a jehlou
- Nikdy s nikým nesdílet žádné aplikační náčiní, které je po aplikaci nutné bezpečně zlikvidovat
- Nikdy neaplikovat podezřelou látku
- Drogu rozpouštět pouze ve speciálně k tomu určeném roztoku, který Vám zdarma, stejně jako stříkačky a rozdělávací stéri-cupy, dají pracovníci K-center, terénní pracovníci, nebo je koupíte v lékárnách
- Místo vpichu před i po aplikaci vydesinfikovat například alkoholovými polštářky, které rovněž dostanete na popsaných místech
- Pokud použijete vodu z vodovodu, vždy ji před použitím nechat aspoň krátce projít varem, pitnou vodu koupenou v obchodě pouze čerstvou, pokud z lahve nikdo nepil, lepší rovněž převařit
- rozpuštěnou drogu natahovat stříkačky pomalu, pouze přes vatový filtr
Návod na to, jak postupovat při potížích s abscesem najdete pod těmito odkazy z časopisu Dekontaminace, který vydává organizace SANANIM, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
http://edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html?warning=kill
Doporučuji Vám bez meškání zajít k lékaři a nechat se ošetřit, případně nasadit léky (většinou jde o antibiotika). V opačném případě byste riskovala, že budete muset obsolvovat dlouhodobou, náročnou a ne zrovna příjemnou léčbu. Stává se, že potíže přejdou do stadia, které pak nemusí jít úplně vyléčit po zbytek života. Amputace končetin nebývají v důsledku včasného neléčení ničím vzácným. V extrémních případě hrozí i smrt na celkovou sepsi.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná. Kdykoli se na nás obraťte, přeji brzké uzdravení,
Amrit Sen.