drogové testy
Hanka
Dobrý den, ráda bych se dozvěděla něco blíže k drogovým testům. Co se týče laboratorních testů, lze drogu detekovat z krve, moči....a i něčeho jiného, např.sliny, pot? Dále mi není jasné, zda testy z lékáren detekují drogu jen když je dotyčný intoxikovaný (jakoby teď a tady)? Nebo zachycují drogu i určitý čas zpětně? Tedy jde mi o to, zda se tabulka prokazatelnosti drog na vašich webovkách vztahuje jen na laboratorní testy nebo i na testy skríningové.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Lucie Čechová
Dobrý den,
děkujeme za důvěru, se kterou se na nás obracíte.
Drogy lze detekovat kromě krve a moči také z potu, slin, vlasů... Z mnoha důvodů (i s ohledem na finanční nákladnost některých testů) se ale nejčastěji provádějí právě testy z krve a moči.
Testy z lékárny (orientační testy) detekují přítomnost metabolitů drogy v moči, tzn. ukazují, že dotyčný někdy v minulosti drogu požil. Například u požití THC je možná doba detekce z moči až 30 dní, výjimečně déle. Takže odpověď na Vaši otázku je, že testy z moči zachycují drogu ještě určitý čas po jejím užití. Tabulky, které uvádí, jak dlouho lze drogu zachytit, uvádějí, jak dlouho od posledního užití drogy se dá zjistit, že dotyčný drogu užil.
Laboratorní testy z krve dokážou rozlišit, zda je dotyčný aktuálně intoxikovaný nebo nebo drogu v nedávné minulosti užil (tedy zda se v krvi nachází aktivní THC nebo jeho metabolity).
Doba, po kterou lze jednotlivé drogy detekovat v těle se různí dle typu drogy, množství účinné látky, častosti užití, fungování individuální metabolismu konkrétního jedince.
Doufám, že jsem odpověděla na Vaše dotazy. Případně se na nás znovu obraťte.
Lucie Č.