Pervitin
Zdravím,
zajímalo by mě jaká je asi přibližně biologická dostupnost pervitinu aplikovaného v kapsli? Při jaké frekvenci užití šňupáním jde nosní přepážka a dutiny do háje...

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Lú,
Metamfetamin (Pervitin) je dobře rozpustný v tucích a velmi dobře se vstřebává při orální aplikaci. Jeho biologická dostupnost odpovídá cca 67%. Účinek nastupuje do jedné hodiny po požití.
Frekvence šňupání a následné zničení nosní přepážky je poněkud individuální. Užití pervitinu šňupáním má výrazný leptavý účinek vůči nosní sliznici, který opravdu a celkem rychle může vést až k úplnému rozleptání nosní přepážky. Velmi však záleží na koncentraci drogy (čím koncentrovanější, tím vyšší leptavý účinek), zároveň také na obsahu dalších příměsí, ať již vzniklých při výrobě, či do výsledného produktu přimíchaných. Zároveň máme každý odlišnou rezistenci vůči různým jedům. Nelze tedy určit jednotnou míru, obecně vzato však může k poškození přepážky dojít dost rychle - v řádu týdnů.
S pozdravem Jakub Chudomel