poradna
Květa
Dobrý den, můj syn byl závislý na pervitinu, je po detoxu. Chtěla bych od vás poradit kam chodit do poradny nebo k jakému psychologovi. Jsme z Mariánských Lázní.
Děkuji

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Je fajn, že se zajímáte o možnost dalšího směřování Vašeho syna. Detox je opravdu pouze základním odrazovým můstkem pro možnost abstinence a je proto fajn také po detoxu zahájit léčbu. V ideálním případě by po detoxu měla následovat pobytová léčba, případně komunita - pobytovou léčbu lze zajistit v návaznosti na detox. Bez detoxu pobytová léčba možná není. Věřím, že pokud by se syn rozhodl pro tuto variantu, rádi mu v léčebně pomohou s vyhledáním této péče.
Další formou spolupráce je docházení na tzv. ambulantní léčení. Ambulantní léčba má svá specifika a je poměrně náročná. Ve Vašem regionu se syn může zkusit obrátit na toto zařízení:
http://www.kotec.cz/
Zařízení můžete kontaktovat také Vy. Nabízí také spolupráci formou rodinné terapie - čili že na konzultaci docházíte společně se synem, případně dalšími členy rodiny. Nevím, zda je zrovna ve Vašem případě rodinná terapie indikována (věk syna, situace v rodině, ochota ke spolupráci dalších členů, míra zneužívání látek synem at.), ale věřím, že Vám v tomto zařízení pomohou se lépe zorientovat v problematice, případně dokáží nabídnout další potřebné kontakty.
Mnoho zařízení sídlí v Praze, ale nejsem si jistá, zda je pro Vás varianta výraznějšího dojíždění přijatelná. Pokud ano, ráda Vám vyhledám další zařízení v Praze. V Praze je možností poněkud víc.
Doufám, že se situace ve vaší rodině bude i nadále stabilizovat.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková