...
Tess
Dobrý den,chtěla bych se zeptat na pár věcí ohledně perníku..
Poprvé jsem to skusila před půl rokem,dám si to jen tak jednou za měsíc na nějaké párty,nemyslím že bych se mohla stát závyslou nějakým způsobem mě to vůbec neláká ale je možné že mi to nějak ovlivní organismus nebo způsobí něco s tělem?:/ Děkuji za odpověd...

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, Tess.
Cením si důvěry, se kterou se na nás obracíte, děkuji za dotaz. Je dobře, se zajímáte o své zdraví, že se ptáte na rizika a možné dopady Vašeho užívání. Nemohu si odpustit, dříve než se pokusím odpovědět na Vaši otázku, že se v doměnce, že byste se nemohla stát závislou, šeredně mýlíte. Podobný názor měla naprostá většina závislých, když s drogou začínala. Pervitin má velký závislostní potenciál. Člověk se velice snadno a rychle stane psychicky závislým a tuto skutečnost si připustí dlouho poté, kdy už je to okolnímu světu dávno jasné, někdy dokonce stihne zemřít dříve, než závislost sám sobě přizná. Při troše "štěstí" se dá žít i se závislostí poměrně dlouho, takový život ale bývá ve skutečnosti velmi nešťastný...
Užívání pervitinu, byť občasné, samozřejmě s organismem zamává. Ptáte se na rizika tělesných poškození. Obávám se, že kdybych se pustil do jejich vypisování, nestačil by prostor, který poradna poskytuje. Možná ještě větší rizika jsou ale v poškozeních psychických, duševních. V tomto ohledu patří pervitin mezi nejvíc devastující drogy vůbec.
Projevit se může například hypertenzní krize - krevní tlak stoupá až ke kritické hranici, kdy může dojít k poškození cév, krvácení do orgánů či zhroucení krevního oběhu. Postižený si obvykle stěžuje na silnou bolest hlavy, která bývá doprovázena nevolností a někdy i zvracením. Zvyšuje se riziko, že dojde k cévní mozkové příhodě, infarktu myokardu. Kardiovaskulární systém je při intoxikaci psychostimulanty zatížen na nejvyšší míru, organismus je po celou dobu účinku připraven na vrcholový výkon. Může dojít k poškození cévního systému,  mohou nastoupit křeče, případně epileptický záchvat. Kromě oběhového systému a srdce poškozuje pervitin imunitní systém, játra, ledviny, zubní sklovinu, poškozuje nervové buňky, může poškodit i mozek.
Existuje vysoké riziko toxické psychózy - halucinace, strach, neklid, vztahovačnost, deprese, sebevražedné tendence, podezíravost, chorobná žárlivost, stavy podobné schizofrenii, zmatenost. Objevují se poruchy paměti a neschopnost koncentrace, poruchy spánku, panikaření, nevolnost, zvracení a sucho v ústech. Mohou vznikat paranoidní bludy, kdy intoxikovaný člověk může sebe, nebo někoho dalšího ohrozit na životě. Nezanedbatelné je i riziko zhroucení při nedostatečném přísunu potravy a tekutin (dehydratace). Velmi nebezpečné může být také předávkování...
Více se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazy
Stimulační drogy: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
a
Pervitin: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Také na dalších serverech, například na: http://www.extc.cz/pervitin.html
Nedělám si iluze o tom, že bych Vás snad mojí odpovědí od užívání pervitinu odradil. Dávejte tedy prosím na sebe aspoň pozor, nikdy neužívejte v jednom zátahu déle, než přes jednu noc, nekombinujte s dalšími drogami, ani s alkoholem. Nezapomínejte na jídlo a pijte dostatek nealkoholických tekutin. Vždy si po "jízdě" odpočiňte, vyspěte se.
Snad Vám bude moci být naše odpověď prospěšná. Přeji vám vše dobré, kdykoli se na nás obraťe,
Amrit Sen.