další dotaz k č. 595266
anonym
Dobry den,
jmenem cele naši rodiny, bychom Vam chtěli moc poděkovat za rychlou pomoc a moc nam to pomohlo, obracím se na Vas co se tyče mého dotazu č. 595266. Jestli by jste mi nenapsali léčebny popřípadě centra, nebo doktory ve Zlíně a okolí. Bratr přiletěl včera z Irska a stav je vážnější nez jsme mysleli a jeho obvodní lékař který nám měl byt napomocen se zatim ke všemu staví laxně i přesto ze zprávy z Irské psychiatrické léčebny jsou popisovány jako akutní a naléhavé resit situaci.
Moc Vam děkuji a jsem Vam vděčná za jaké koliv informace.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, poděkování si velmi vážím.
Z předchozího dotazu mi jaksi úplně vypadla souvislost, že by měl být bratr v zahraničí, takže mi není jasné, nakolik jsou informace o stavu bratra spoluprožité, a nakolik zprostředkované. Tím vůbec nechci snižovat závažnost situace..., jen možná chápu "laxnost" obvodního lékaře, protože pokud není v tuto chvíli bratr bezprostředně nebezpečný sobě, nebo okolí, nemá lékař mnoho možností, ani práv k nějaké intervenci z vnějšku. Bez jeho přání a vůle toho ani Vy mnoho nezmůžete. Nemyslím tím vůbec, že by jste měli složit ruce do klína. Důležitá je otevřená komunikace mezi bratrem a Vámi, sdělte mu svoje obavy o něj. Nepíšete, jestli bratr dál užívá, nebo ne, od toho by se měla odvíjet Vaše pomoc, či opatření. Podle toho, co jste psala v předchozím dotazu to vypadá, že je bratr závislý, takže s motivací k pozitivním změnám bude nejspíš na štíru... Vyhledejte tedy odbornou pomoc co nejdříve, jak postupovat jsem psal.
Posílám tedy kontakty jak na zdravotnická, psychiatrická zařízení ve Vašem dosahu, tak na nestátní zařízení a služby, které se zabývají drogovou problematikou ve Vašem okolí:
Psychiatrická AT ambulance - Psychocentrum Zlín
Osvoboditelů 91
760 01 Zlín
Telefon: +420 577 220 634
Mobil: +420 737 038 850
E-mail: info@psychocentrumzlin.cz
Web: http://www.psychocentrumzlin.cz/sluzby.html
Kontaktní centrum ONYX Zlín o.p.s.
Gahurova 1563/5
760 01 Zlín
Telefon: +420 774 256 540
E-mail: kc@onyxzlin.cz
Web: http://www.os-onyx.cz/kontaktni-centrum/
Psychiatrická ambulance, psychiatrická léčba
Zlínská poliklinika, a. s.
tř. Tomáše Bati 3705
760 01 Zlín
Telefon: +420 577 645 259
E-mail: zl.poliklinika@seznam.cz
Web: http://www.zlinskapoliklinika.cz/oddeleni.aspx
http://www.zlinskapoliklinika.cz/oddeleni-detail.aspx?v=detail-255Psychiatrická ordinace - drogy a jiné závislosti
Psychiatrická ordinace, psychiatrická léčba
Podané ruce o.p.s
.
Dlouhá 4215
760 01 Zlín
Telefon: +420 577 439 190
Web: http://www.strelec.wbs.cz/
Nejbližší terapeutická komunita je dál, než 100 km od Zlína, někdy je ale užitečnější a výhodnější když se závislý léčí dál od svého "drogového zázemí"
Seznam všech TK najdete pod odkazem:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
když do rubriky Kraj vyberete: Zlín
a do rubriky Druh vyberete: Terapeutická komunita, pobytový program
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, doufám, že Vám naše odpověď bude užitečná.
Přeji hodně štěstí Vám, bratrovi i celé rodině,
Amrit Sen.