drogy a alkohol
HAYATI
Dobry den chtela bych se zeptat ohledne myho bratra 24let. od doby co se vratil z ze zahranici. nechce chodit do prace a jeste ke vsemu zacal brat drogy a pit alkohol. nenecha si od nikoho poradit vsichni jsou blbci a do toho ma jeste stihi ze ho nikdo sleduje. prosim poradte mi co delat mam strach ze ho to muze i zabit. dekuji

Odpověděl: Lucie Čechová
Dobrý den,
děkujeme za důvěru, se kterou se na nás obracíte.
Váš bratr má velké štěstí, že má kolem sebe někoho, kdo se o něj zajímá a komu jeho současné fungování dělá starost.
Z dotazu na webové poradně se těžko dělá obraz celé situace a tak se i těžko hledá možné řešení. Bylo by vhodné, abyste navštívila nějaké zařízení, kde byste mohla situaci probrat v celé její komplexnosti. Ideálně byste mohla zkusit pro návštěvu zařízení získat i bratra. Pokud se to nepodaří, bude dobré, když v současné obtížné situaci vyhledáte pomoc alespoň pro sebe.
Nepíšete, odkud jste. Doporučuji proto podívat se na www.drogy-info.cz (Mapa pomoci - Kraj - město - Druh zařízení: Kontaktní centrum).
Do kontaktního centra doporučuji nejdříve zavolat. Buď Vás odkáží do nějakého blízkého zařízení nebo si Vás pozvou na konzultaci. Nemusíte se ničeho obávat. Konzultace v kontaktním centru jsou bezplatné a k ničemu Vás nezavazují. Mohou proběhnout i anonymně.
S pracovníkem kontaktního centra můžete probrat současnou situaci a možnosti, jak postupovat dále. I Vy sama si tam můžete ujasnit, jaký postoj chcete k situaci/bratrovi zaujmout. Můžete zde také v bezpečném prostředí sdílet Vaše současné prožívání situace a nebýt tak na své obavy o bratra sama.
Přeji Vám hodně sil. Kdybyste cokoliv potřebovala, určitě se na nás znovu obraťte.
Lucie Č.