co se dá dělat
lu
potřebuju poradit mam bratra který bere drogy a říká že ne ale my už zjistotou víme že jo stal se zněj bezdomovovec a mě to velice tíží ale já moc dobře vym že když mu dám nějake peníze tak stejně je nepoužije na bydlení domu ho vzít nemužu je v takove fazi že i krade je nějaká možnost ho dostat do lečebny boužel už nemam rodiče který by my pomohli je nás 6 sourozencu a samy nemáme skoro nic snažíme se vyjít z toho co máme a tahle situace mě velice tíží

Odpověděl: Jakub Minařík
Blbá situace. Nu - hospitalizace je možná jen za témožnosti, že je osoba nebezpečná sobě, či okolí a to způsobem, který je charakterizován jako bezprostřední. Tedy někoho, kdo pobíhá s mačetou po ulici a vykřikuje, že jde o osvícení odvezete na psychiatrii a nedobrovolně hospitalizujete, kdežto někoho, kdo se pomalu upíjí v koutě nedobrovolně hodpitalizovat nemůžete. Jedinné co bych v dané situaci doporučoval - nedávejte mu vy ani sourozenci peníze, pokud dojde chce něco - můžete mu koupit svačinu, ... ale nechte jej ať se stará o sebe. To by mohlo pomoci aby sitauce byla pro něj nepříjemná a on se rozhodl pro změnu. Jiná rada asi moc není.
Ps. Ještě existují poradny a skupiny pro blízké, tam byste mohla nějaké sofistikovanější řešení najít. Ráád vám vyhledám kontakt, když napíšete odkud jste. :-)