Zvláštní stavy po odeznění LSD
Denyy
Dobrý den
Před měsícem jsem požil celkem silnou dávku LSD (podle popisovaných stavů dávka kolem 200mikrogramů), kterou jsem po čase nezvládl a prožil si opravdu silného bad-tripa. Po odeznění až do dnešního dne mám pořád v hlavě silné myšlenky jáký si ho \"prozření, osvícení\" a mám problémy se soustředit na běžné problémy v práci. Spoustu věci kolem mě vnímám prostě jinak. Také se mi často \"převádí\" stav z inkriminovaného dne do snů (příjemné i nepříjemné) a to jsem si do té doby žádné sny nepamatoval. S LSD a houbičkami (kromě alkoholu nic dalšího nepožívám) mám nějáké zkušenosti a vím co od toho očekávat, ale tohle se mi ještě nestalo. Ptám se jestli jsem si v hlavě něco nerozhodil a po čase bude vše v pořádku nebo jestli je už na zvážení nějaká odborná pomoc. Dočetl jsem se že by to mohlo být něco jako psychospiritualní krize, která se právě dostaví po odeznění silného účinku halucinogenů. Děkuji za rady

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
vážím si důvěry, se kterou se na nás obracíte, děkuji za dotaz. Spíš, než psychospirituální krize bych se po Vaší, píšete opravdu silné, nepříjemné zkušenosti obával možných psychických komplikací, které mohly nastat. Je dost dobře možné, že Vaše potíže i nepříjemné pocity samy časem vymizí, existuje však i riziko, že se tak nemusí stát nebo že se Vám potíže v různých situacích a intervalech mohou vracet, a to dokonce i tehdy, kdybyste už žádné drogy neužil. Proto Vám doporučuji se pro tento čas určitě vyvarovat užívání drog. Nejspíš by bylo na místě vyhledat odbornou pomoc, zejména pokud zmíněný stav neustupuje a obtěžuje vás v běžném životě nebo se příznaky horší. Nejlépe psychiatra - adiktologa, který má praxi v práci s klienty, kteří mají zkušenost s užíváním drog. Nemusíte se stydět, odborník jistě ocení, že jste pomoc dokázal vyhledat sám z vlastního rozhodnutí, veškeré skutečnosti zůstanou pod ochranou lékařského tajemství.
Pokud byste nevěděl o takovém odborníkovi ve Vašem dosahu, obraťte se například na některé kontakní centrum pro uživatele drog, AT poradnu, nebo podobnou službu ve Vašem okolí, tam Vám nejen s nalezením vhodného kontaktu ochotně pomohou. Všechny tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Můžete si domluvit schůzku i v kontaktním centru (i když myslím, že využít služby psychiatra by ve Vašem případě bylo asi případnější). Při osobním pohovoru Vám pracovníci služby doporučí konkrétní kroky, které můžete pro svou úzdravu podniknout, poskytnou Vám zmiňované kontakty a upozorní Vás na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, případně ve kterém regionu se pohybujete, rádi Vám kontakt na odborníka, nebo další služby pomůžeme najít. Jak jej můžete vyhledat sám se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se obrátit na služby naší organizace SANANIM: http://www.sananim.cz/ (nejlépe na psychiatrické ambulantní služby CADAS)
která provozuje i tuto internetovou poradnu.
Budeme rádi, dáte li vědět jak Vám je, jak se Vaše situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji Vám hodně štěstí a úlevu, ať je Vám brzy lépe a jste v pořádku.
Kdykoli se nás obraťe,
Amrit Sen.