schizofrenie a dxm
no name
Dobrý den chtěl bych se zeptat,kamarád by chtěl zkusit látku dxm která je v léku stopex.Má schizofrenii a boji se že to bude mít nějaký vliv.Mohlo by se to zhoršit nebo se mu nix nestane? Díky

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
vážím si důvěry, se kterou se obracíte na naši poradnu, chápu Vaší starost, i když by bylo pro kamaráda užitečnější, kdyby se o rizika související s drogovými experimenty při jeho onemocnění zajímal on sám. Je chvályhodné, že máte zájem alespoň Vy...
Schizofrenie je v každé formě velmi závažným psychickým onemocněním, při kterém je třeba i uživání jakýchkoli léků, zejména těch, které by mohly ovlivňovat lidskou psychiku, vždy konzultovat a řešit s lékařem. Užívání drog je pak pro každého schizofrenika extrémním rizikem. Ptáte se, jestli by užití DXM - dextromethorfanu mohlo zhoršit jeho zdravotní stav. Odpověď tedy zní: Ano, mohlo, a to i velmi výrazně, riziko je vysoké.
Stejně tak je tomu i u dalších drog. Vůbec nejnebezpečnější drogy pro lidi s psychickými poruchami jsou všeobecně halucinogeny, mezi které, přestože je chemicky spíš podobný opiátům, DXM patří. Taktéž nebezpečné jsou všechy typy psychostimulantů, včetně extáze, ale i marihuana a drogy s obsahem THC, které mohou psychicky nemocným lidech způsobit značné potíže. Nehledě na to, že existuje i riziko, že dotyčný v psychotickém stavu může sebe, nebo někoho dalšího i ohrozit na životě.
Doufám, že Vám bude naše odpověď užitečná, a že se Váš kamarád zachová rozumně, dokud má ještě všech pět pohromadě.
Kdykoli napište, přeji klidný, pohodový zbytek léta,
Amrit Sen.