Výroba pervitinu
zvědavá studentka
Kolik efedrinu/pseudoefedrinu je potřeba na výrobu 1g pervitinu? A kolik metamfetaminu se dá vyrobit z 1 balení Sudafetu po 24 tabletách s obsahem 60mg pseudoefedrinu v tabletě? Nehodlám to zkoušet. Jen mě to zajímá. Teoreticky postup výroby znám a prakticky to zkoušet nehodlám. Jednak to stačí vygooglovat na internetu a i kdyby né,tak stačí rozumět chemii pro 5. třídu(redukce OH skupin) a trochu přemýšlet. Psala jsem už dvakrát a oba mé dotazy jste vymazali a nejdou mi zobrazit ani jiné z roku 2014.

Odpověděl: Amrit Sen
Zvědavá studentko, zdravím Vás,
cením si Vaší důvěry, pamatuji se, že jsem Vám v minulosti na obdobný dotaz opakovaně odpovídal. Vaše dotazy jsme nevymazali, omlouvám se za technickou chybu, která vznikla na straně provozovatele serveru, který se právě pokouší chybějící dotazy s odpovědmi obnovit. Jak jsem psal, neodpovídám na podobné dotazy s potěšením. Náplní práce naší poradny je zejména pomoc a poskytování informací lidem, kteří se v souvislosti ohrožení drogou ocitli jakýmkoli způsobem v úzkých. Máte pravdu, můžete "googlovat", nebo se zapojit do diskuzních fór, kde se témata o která máte zájem řeší a probírají. Z jednoho gramu pseudoefedrinu dokáže "šikovný" vařič vyrobit až 0,7 gramu pervitinu i více, čili na výrobu jednoho gramu pervitinu je zapotřebí zhruba 1,4 gramu pseudoefedrinu. Záležet může i na kvalitě dalších použitých chemikálií. Znamená to tedy, že z jednoho balení Sudafedu, které zniňujete, se dá vyrobit něco málo přes gram metamfetaminu (pervitinu). Nutno dodat, že pervitin, který se vyrábí z pseudoefedrinu (totožný vzorec jako efedrin, ale s opačně orientovanou molekulovou vazbou), nemá tytéž účinky, jako "pravý" pervitin vyráběný z efedrinu, jehož účinky jsou výraznější a dlouhodobější.
Doufám, že Vám moje odpověď takto stačí, přeji Vám krásný zbytek léta a vše dobré,
Amrit Sen.