bratr
jitka
prosím o radu muj bratr je drogově závislí nyní je na psychiatri ale odtud ho chtěj propustit že je v pořádku ale on je nebezpečný sobě a okolí a na léčení do léčebny ho vezmou až za měsíc nevíme co dělat nemá kam jít lidé v domě se ho bojí již tam měl 2 incidenty.co dělat jitka

Odpověděl: Jakub Minařík
Legislativa je taková, že aby musel být hostalizován musí být nebezpečný akutně a bezprostředně. Nestačí jen to, že se někdo chová jako magor, a nebo ze zlé vůle někoho napadá. Musí to být tak, že duševní onemocnění je v takové fázi že útok lze očekávat, není jasné jak a kdy, ale pacient je v takové fázi duševního onemocnění, že to může být kdykoliv. Jedná se o akutnáí fáze psychotických onemocnění a dekomppenzované poruchy osobnosti s psychotickými příznaky, těžké deprese s rizikem suicidia, psychozy v souvislosti s abusem drog, ... Jinak je možné pacienta hositalizovat jen pokud s tím pacient i léčebna souhlasí. Nu, kolegové nejspíše vyhodnotili, že jeho duševní onemocnění je ve stavu, kdy akutní  riziko nehrozí. Jediné, co v tuto chvíli můžete udělat je když bratr poprosí léčebnu, zdali by jej nenechala hospitalizovaného do nástupu do léčby a nebo zavoláte do léčby kam se chystá a pokusíte se zjistit, zda se neuvolnil dřívější termín.