Závislost na opiátech
Neny
Dobrý den,
jsem závislá na opiátech ,konkrétně na makovicích,když je nemám mám nepřijemný absťák ,musím brát Zaldiar a Kodein,občas Tramal.
Nevím,jak vyabstinovat..sama vlastně nechci,protože vím že život bude stát jinak za nic.
Myslíte,že by pro mě byla vhodná substituční léčba? Navštěvuji K centrum v Prostějově.
Díky za informaci.
Neny

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
vyabstinování z opiátů, konkrétně z opia patří k nejvíce náročným, co se týče fyzického abstinenčního syndromu, takže celkem chápu Vaše obavy z odvykání. Substituční léčba jako taková je vhodná pro lidi, kteří si z nějakého důvodu nevěří, že jsou schopni žít úplně bez podpůrné látky. Je vhodná pro toho, kdo si ještě netroufá na úplnou abstinenci, ale zároveň by chtěl svoje užívání ale i další životní oblasti nějakým způsobem stabilizovat. K určité stabilizaci může při dobře nastavené substituční léčbě určitě dojít.
O těchto ale i dalších aspektech Vašeho užívání můžete mluvit s pracovníky K-centra v Prostějově. Zkoušela jste to s nimi konzultovat? Navrhuji Vám osobní konzultaci s pracovníkem K-centra, kde se můžete víc přesvědčit o tom, zda je pro Vás substituce výhodná, nebo ne.
Zatím se mějte dobře, a kdybyste se potřebovala na něco doptat, tak znovu napište.
Miroslav Giljan