Efedrin
Jana
Dobrý den, užila jsem při cvičení kombinaci efedrinu a kofeinové tabletky a v nejbližšich dnech mám jít na vztupní prohlídku k novému lékaři. Můžu se zeptat, jestli je možné, aby mi toto užití zjistil při krevním odběru nebo při testu moči, pokud ji bude chtít? Děkuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
při standardních lékařských prohlídkách se testy na drogy a jiné návykové látky nedělají. Nový lékař by Vás musel záměrně testovat na to, zda užíváte nějaké návykové látky. Takže s největší pravděpodobností drogový rozbor krve ani moči při této prohlídce probíhat nebude. Jinak jednorázové užití efedrinu by bylo možné detekovat v těle přibližně do týdne.
K tomu co píšete mě ještě napadá, jak je pro Vás bezpečná kombinace více stimulantů a do toho ještě zvýšená fyzická námaha. Pokud stimulanty užíváte za účelem dodání energie do těla, tak buďte na sebe opatrná. Lehce totiž může dojít k přehřátí organizmu a kolapsu, hlavně když jejich užívání spojíte s cvičením, nebo jinou fyzickou námahou.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan