Dobrý den
Lucie
Dobrý den,potřebovala bych poradit vubec nevím co mam delat.Jde o to že mám 15 letou kamarádku které byl podán pervitin a vím od koho,kdybych toho člověka udala udělá s tím policie něco?Je to hrozné jsem z Děčína a pervitin se tu na ulici prodává náctiletým jako nic,policie řeší cigarety a alkohol ale drogy je vubec nezajímají.Měla by z toho problém i její mamka?Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi je moudré jít na policii, jiná alternativa řešení mě nenapadá. Nicméně - efekt to může mít jen tehdy, když se najde dosti svědectví k usvědčení pachateele. Teoreticky, pokud jste to viděla a jste ochotna to dosvědčit, stačilo by to. Není to ale úplně jednoduchý krok, je to něco co člověk musí udlat tváří v tvář, osobně, musí se pod to podepsat, ... To není jednoduché. Nu, než půjdete na policii - bylo by dobré před to vložit nějaké kroky - nevím kolik vám je, nicméně zvláště v situaci, kdy byste byla podobně stará jako kamarádka bych si na vašem místě promluvil se svými rodiči a pokud chodíte do stejné školy i se školním psychologem. Možná, by to měla vědět před tím než se s tím začnete potýkat i matka té kamarádky. Už proto, aby se mohla připravit na to co bude následovat. Možná, pokud to není od podání/užití moc dlouho by mělo význam udělat toxikologii, která by situaci potvrdila, ... Tak.
Tak, kdybyste v tom potřebovala nějakou pomoc, podporu, napište. Rád vám pomohu, nebo poprosím někoho s kolegů, kdyby byl dotaz třeba specificky právní, ...