Jak jednat s feťákem
babča
Dobrý den,
vnuk ( 22 let) již nějakou dobu bere pervitin, začínal s marihuanou. Vyhodili ho ze stř. školy i z několika učeních oborů, nepracuje. Mimo domov se někdy zdržuje 2, 3 dny, když je doma, tak většinou spí, několik dní třeba nic nejí, pak zase sní vše, co kde najde. Když ho prosíme, aby se šel léčit, tak nás obviňuje, že z něj děláme blázna. Jeho názory, chování, je mimo realitu. Nevíme, kde bere na drogy, protože kromě jídla již nic od nás nemá. Vše máme zajištěné, když jsme zjistili, že nás několikrát okradl. Nevíme, zda i to jídlo mu máme odepřít, zda ho vyhodit z domova. I když na toto nejsme psychicky vůbec připraveni. Jsme bezradní, nevíme, jak se k němu máme chovat, jak s ním dále jednat. Jsme jako rodina z toho zničeni. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Doporučuji  obrátit se na nějaké odborné zařízení  specializující se na práci s uživateli nelegálních drog. Tam v osobním kontaktu využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky, která tato zařízení také poskytují ve svých službách.  Ničeho se nemusíte obávat, tyto poradenské služby jsou poskytovány bezplatně a nezávazně.  V osobním kontaktu budete mít více prostoru probrat Vaši situaci více podrobněji, doplníte si potřebné informace a lépe se poradíte jak vhodně postupovat dál... také tím získáte určitý druh podpory. Kontakt s odborníkem můžete využívat průběžně a tím také reagovat na nově vzniklé situace, které přijdou...Vždy jsou to tak individuální záležitosti, universální odpoveď s účinnou radou bohužel nemáme...
Netuším, kde žijete. Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit přímo na naši specializovanou poradu pro rodinné příslušníky, kontakt níže. Také v přiloženém odkaze můžete prostudovat obecné základní informace pro blízké osoby závislých osob. Pokud by Vám nšoc nebylo jasné, nebojte se napsat znovu a doptat se.
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:     284 824 234, 739 268 527
Email:      rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Veškeré poradenské služby jsou nabízeny a vykonávány bezplatně. Nezbytné je se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9:00-19:00). Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde, napište prosím znovu, upřesněte region a města, která máte dobře dostupná. Doporučíme Vám jiné vhodné zařízení se kterým se můžete spojit.
Zatím se mějte hezky. S pozdravem MK