Hepatitida C
Kurt
Ahoj,
Mám C , kousl mě náš pes (za okolností, kdy se to dalo předpokládat-měl vzpříčenou kost mezi zadnímy zuby), nejsem myslivec , takže ještě žije.Kousnutí bylo krvavé a já nevím zda od té kosti neměl také nějaké zranění. Může se HCV+ přenést na psa buď už jako C , nebo jako nějaká jiná forma žloutenky typická pro psy?Jde mě o rodinu a oklolí ve kterém se pes pohybuje, celou dobu se snažím nikoho nenakazit a teď tohle :-(

Odpověděl: Jakub Minařík
To je fakt natolik speciální otázka, že netuším. Nevnímám to jako moc pravděpodobné, viry bývají druhově dosti specifické (samozřejmě s vyjimkami, jako je ptačí a prasečí chřipka, ....) . Navíc by se infekce musela přenést tam i zpět. Což je pravděpodobné ještě méně. Nu, rozhodně se doporučuji stavit na veterině (měli by psa zkouknout, vyloučit infekce, které na vás může přenést, zkontrolovat očkování proti vzteklině, ...) Vám by měl taky pokousání oošetřit nějaký lékař, stačil by váš praktik, a ev. udělat nějaká doplňková vyšetření. To udělejte hned. Na veterině se zeptejte na přenos VHC napsa a zpět na člověka a já se pokusím o totéž někde v Brně na veterinární fakultě. Napište jak to dopadlo, já vám pak naíšu, jak jsem dopadl já. :-)