Rivotril
Lucie
Dobrý den.
Mám panickou poruchu, agorafobii a maniodepresi. To vše samozřejmě z předešlěho braní pervitinu.
Začínám si vyřizovat pobyt v PL ale budu muset čekat ještě minimálně 2měsíce než se uvolní lůžko. Vzhledem k tomu, že už je můj stav takový, že nemohu opustit byt aniž bych měla panickou ataku mi paní z PL po telefonu řekla, ať si prozatím nechám od obvodního lékaře napsat něco na uklidnění. Dostala jsem rivotril 0,5mg. Dávkování: 1tableta při neklidu.
Jelikož vím co je to za svinstvo protože maminka na něm byla závislá 6let jsem si včera poprvé vzala při úzkosti 1/4 tablety. Bylo mi dobře cca 3hodiny ale pak mi bylo zle. Ne, že bych měla přímo úzkost, ale pořád jsem \"koukala do blba\" a při chůzi jsem měla slabé závratě.. Je tento stav při odeznívání účinku normální nebo to je tím, že jsem to měla poprvé? Taky mě zajímá jestli je normální, že účinek odeznívá už po tak krátké době. Pravidelně to brát nechci, jen při ataku, ale antidepresiva budu brát až po nástupu do PL takže mi pro \"přežití\" zatím nic jiného nezbývá.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, napadá mě jiná otázka než jste položila. Proč antideppresiva chcete začít brát ažž po nástupu do léčebny? Nasadil ych je spíše co nejdříve, nejlépe ihned. Rovotril by vám pomohl překlepatt stav do nástupu jejich efektu, nemusela byste jej takhle dlouho brát, ... ? Orátil bych se na vašem místě co nejdříve na psychiatra a pokusil se absolvovat vyšetření a nechat si nasadit medikaci. Stran antidepresiv byste měla vědět, že to jemedikace, která se užívá dlouhodobě, ale abvykle nemá moc nežádoucích účinků a nenese s sebou riziko závislosti.
Jinak co se týče efektu Rivotrilu jako takového, evidentně vám zabral, takžže bych se ho nějak zvláště nebál. Spíše je to riziková látka stran závislosti a tam máte pravdu, je to něco, čeho je třeba se obávat.