pervitin a maruhuana
Piolka
Dobreeeej mam takový problemeček...beru pervityn uz asi tretim rokem s tim ze jsou obdobi jen vikendovek ( pět dní pauza) a jindy zas malej zasek a par dni se nezastavim, no schrnuto asi tak ze tretim rokem nebyl mesíc co bych si nedala. Njak zvlast to nenarusuje muj zivot az na to ze ted prisli v praci s tim ze maj duvodne podezreni a proto nas otestujou..nemuzu si dovolit prid o praci natoš mit zaznam za co me vyhodili!!! je njaka moznost ze test bude negativni po 6 dnech vysazení ?? bohuzel tez netusím jakym zpusobem nas budou testovat ale myslim ze v zamestnani by to melo byt ze slin nebo moci ne ? Predem dekuju a mejte se fanfarove

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Chápu, že se bojíte, že by bylo možné takto o práci přijít. Testy budou pravděpodobně probíhat z moči. Zde se v oblasti užívání pervitinu udávají tyto hodnoty: detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne - detekce z krve 1 - 3 dny. U marihuany může být doba detekce delší, v případě předchozího občasného užití se dá THC v moči zjistit cca do 14 dní, v případě intenzivního dlouhodobého užívání i měsíc a déle.
Čím déle tedy budete abstinovate, tím se Vaše "šance" na negativní výsledek testu na pervitin zvyšují, u marihuany neuvádíte, jak často ji užíváte. Tam se však obávám, že šest dnů by nemuselo stačit.
Píšete, že sice užívání pervitinu nijak zvlášť neovlivňuje Váš život. Nicméně zároveň uvádíte, že v práci vás budou testovat na základě důvodného podezření... takže patrně to někdo na vás poznal a/nebo je znepokojen vašimi pracovmi výsledky, chováním apod. Pokud berete pervitin víceméně pravidelně už tři roky, tak to vliv na Váš život patrně má větší, než jste schopná připustit...
Pokud by nastaly v práci nějaké potíže, můžete to případně zkonzultovat v Právní poradně A. N. O., kde se zabývají právními aspekty drogové problematiky a poskytují i bezplatné právní poradenství.
http://poradna.asociace.org/
V případě potřeby se na nás můžete kdykoliv znovu obrátit.
Doufám, že vše dopadne dobře. S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková