darování krve
gigi pro Báru Orlíkovou
AD Vaše odpověď na můj dotaz:
.....Obecně je osoba, která kdykoliv požila intravenózně drogy (nitrožilně), vyloučena z dárcovství krve, krevních složek, dřeně, aj.....
PROČ proboha,když taková osoba je čistá a zdravá?
G.

Odpověděl: Bára Orlíková
Dobrý den,
vycházela jsem z informací center, která provádějí odběry krve. Snaží se eliminovat rizika související s přenosem infekčních chorob. Pravidla mají striktní, rozumím, že Vám to může připadat zvláštní. Patrně by bylo možné udělat výjimku v některých případech, ale je potřeba to předem zkonzultovat s lékařem z odběrového centra.
Pokud byste měl nějaké dotazy týkající se užívání drog / darování krve, tak se můžete podívat na tento web.
http://www.darujikrev.cz/otazky-a-odpovedi/
Přikládám také informace o dalších důvodech a zdravotních komplikacích, které by mohly vést k tomu, že nebudete považován za vhodného dárce.
http://www.fno.cz/documents/krevni-centrum/Informace_pro_darce_krve__Kdy_nemuzete_darovat_krev__r02.pdf
S pozdravem
B. O.