uměle vytvořený psylin x antidepresiva
Dhawood
Dobrý den. dnes jsem si vzal prvně 0,25 mg Neurolu (antidepresivum) a chtěl bych zkusit i uměle vytvořený/extrahovaný psylin (lysohlávky) ale nejsem si jist aby nedošlo k serotoninovému syndromu. Otázka tedy je jaká by byla ideální doba na vysazení Neurolu aby tkzv. trip na houbách byl bezpečnější z hledisa serotoninového syndromu. Předem děkuji za odpověd.

Odpověděl: MUDr. Tomáš Páleníček
Zdravím Vás,
není jasné, z jakého důvodu užíváte Neurol. Každopádně pokud vám byl předepsán kvůli psychickým obtížím, není vhodné experimentovat s psychedeliky. Neurol (alprazolam) je lék, který má spíš než antidepresivní účinky, účinky anxiolytické, tzn. proti úzkosti. Je to lék ze skupiny benzodiazepinů a na serotoninový systém nepůsobí. Ideální doba na vysazení Neurolu je taková, že již nebude reálně potřeba, respektive až budete zdráv. V každém případě Neurol není lék vhodný pro dlouhodobou léčbu, neb na něj vzniká tolerance a návyk. Pokud by obtíže přetrvávaly, bylo by vhodné přejít k nějakým klasickým antidepresivům např. SSRI apod, na které nevzniká návyk a je možné je užívat dlouhodobě. Obecně se laikům nedoporučuje experimentovat s psychedeliky, zejména pokud mají jakékoli psychické obtíže.
MUDr. Tomáš Páleníček