modry krystal
ivo
Dcera zname je umistnena na klinice v SRN.Pri kontaktu s lekarem,bylo sdeleno podezreni,ze uzivala ,,modry krystal(blaue krystal).Je mozne sdelit o jakou drogu se jedna?Doktor sdelil,ze byla privezena ve velmi vaznem stavu.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k tomu, že uvádíte slangový název, může to bý lecos. Slangové názvy bývají dosti speciální i lokálně. Nejlepší doporučení by bylo se kolegy v SRN zeptat, co že to je.
Jinak co jsem zjistil z webu - mohlo by se jednat o metamfetamin, tedy v čechách známější pod názvem pervitin. Nu, nevím o jaký vážný stav konkrétně se jednalo, ale obvyklou komplikací bývyjí toxické psychozy (člověk si dá moc velkou dávku a dočassně zešílí)), mohou se objevit somatické komplikace (poruchy oběhu, typu srdečních arytmií), které také obvykle odezní s efektem  a hypertenzní krize (také odezní). Takže asi závisí na tom v jakém je dcera stavu a jak přežila tu akutní fází. Pokud se jednalo o pervitin nedošlo k nějaké komplikaci (jako třeba srdeční zástavě a poškození mozku), tak to pravdpodobně přežije bez následků. Co se týče adiktologické či psychiatrické péče tam záleží na okolnostech - pokud si dala jednorázově, tedy jednalo se o experiment - na tak obvykle není třeba žádných dalších intervencí (no, možná by jí někdo měl říci, že je kopyto). Pokud se jedná o následek dlouhodobějšího užívání - bude asi nějaká péče potřeba, doporučuji ji vyhledat.
Ps. Pokud byste potřebovali - napište - kdybyste chtěli kontakty na nějaké pomáhalící instituce ve vaší lokalitě - napiště pokusíme se vám někoho doporučit.