methadon
alena
Dobry den uzivala jsem methadon v davce 50ml denne, rozhodla jsem se snizovat davky, neberu zadne drogy 3mesice, lekar me snizuje methado kazdy tyden o 5ml,nyni mam 25ml, denne citim zimu a horko, potim se a citim navaly horka, nemuzu spat, prosim je to bezne? Dekuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
metadon patří k nejsilnějším opiátům a jeho užívání způsobuje silnou fyzickou závislost. To co zažíváte je abstinenční syndrom, který přichází při nedostatku drogy v těle. Dá se říct, že tento stav je normální a souvisí s vysazováním metadonu. Je to určitě nepříjemné ale neohrožuje Vás to nijak zásadně na zdraví. Pokud vysazujete metadon tak je dobré vytvořit si plán, za jak dlouho ho chcete vysnižovat a případně zda si můžete dovolit vzhledem k Vašemu běžnému fungování (myslím tím třeba práci, školu, nebo jiné povinnosti) být z něho na nějaký čas vyřazená. Mluvíte o tom s Vaším ošetřujícím lékařem?
Pokud na úplné vysazení metadonu nijak nespěcháte, tak by možná nebylo na škodu promluvit si s lékařem o mírnějším snižování dávek. Určitě je to lepší, než kdybyste to začala řešit za pomoci jiných utlumujících látek, na kterých si můžete vytvořit další závislost a taky byste si tím mohla ohrozit svoji účast v metadonovém programu. Taky je fajn s někým mluvit o tom, zda už je skutečně čas na to abyste metadon vysadila úplně a zda se cítíte dost silná na to ustát abstinenci bez podpory substituční léčby. Máte možnost o těchto věcech s někým mluvit?
Zatím se mějte dobře a budu rád, když znovu napíšete, jak se to s Vámi dále vyvíjí.
Miroslav Giljan