Pervitin
juris
Dobrý den, vypadá to , že moje dcera začala s Pervitinem äsi před 2 měsíci. Co můžu udělat pro to aby s tím přestala , jak ji pomoci. Jak je Pervitin moc návykový a kdy je ještě šance , že se z toho dostane.
Děkuji

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Chápu, že máte o dceru obavy. Je dobře, že se situací zabýváte  a nepřehlížíte jí, to je velmi pozitivní a chce to kus odvahy - problém si připustit, začít ho vidět.
S pervitinem lze skoncovat i po několika letech užívání, rozhodně se tedy není nutné obávat toho, že by situaci nešlo změnit.
Ptáte se také, jak rychle vzniká závislost, což je otázka poměrně komplikovaná. Fyzická závislost na pervitinu není obecně až tak intenzivní, horší je to se závislosti psychickou. Obecně lze říct, že dva měsíce užívání ještě nejsou příliš dlouhá doba.
Důležité je užívání co nejrychleji zastavit. Důležité je, aby dítě bylo rodičem tlačeno ke změně. Je potřeba nastavit zcela jasná pravidla soužití a ty následně důsledně dodržovat. Dítě často nemá na počátku užívání vnitřní motivaci ke změně, experimentování ho baví. Je nutné, aby byl tlak vyvíjen rodičem. Dítě, které má doma veškerý servis a ještě k evšemu kapesné, za které si drogy kupuje, ke změně nuceno není.
Pokud budete chtít, ráda Vám pomůžu vyhledat poradnu v místě Vašeho bydliště, která je určená právě pro rodiče v podobné situaci. V zařízení se Vám dostane náležité podpory, mohou Vám poradit jak nejlépe v dané situaci postupovat.
Základem však je problém otevřeně vykomunikovat. Doporučila bych nejprve si zkusit s dcerou o problému pohovořit, sdělit Vaše obavy, nabídnout pomoc. Uvidíte, jak bude dcera reagovat. Je důležité dát najevo jasný nesouhlas a vyžadovat změnu. Dále nastavit jasná pravidla soužití.
Můžete využít informací z textů pro rodiče a blízké zveřejněných na drogové poradně:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Pokud budete chtít, můžete se na nás opět kdykoliv obrátit. Doufám, že se situaci u Vás v rodině podaří zvládnout.
Přeju pokud možno klidný zbytek dne. S pozdravem,
Tereza Mazáková