pervitin
Lucy
Dobrý den,
jelikož nemám absolutně žádné zkušenosti s drogami, potřebovala bych odbornou odpověď. Můj přítel se mi přiznal, že bere pervitin a kokain. \"Pouze\" je šnupe, nitrožilně prý nikdy nic nezkusil a nebere. S přítelem jsme měli sex bez kondomu. Hrozí i tak nakažení virem HIV nebo žloutenky typu C, když nebere drogy nitrožilně ? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pokud se příítel nepotkává s jinými lidmi co berou a neměl s nimi žádné rizikové situace, ... Víte co  - pokud partner tu a tm šňupne někde s kamarády, s lidmi co bero drogy se jinak nestýká, neprovozuje sex s jinými uživateli/uživatelkami a nikdy to nebylo jinak - riziko je zanedbatelné. A naopak, samozřejmě.
Nicméně platí, že nakažen být může a vidět to být nemusí a jeho bývalé partnerky - přesto, že s nimi měl sex bez kondomu též - jsou zdravé. Infekce může probíhat bezpříznakově a přenos není 100%.
Dobrá rada: Nepanikařte, partnera zažeňte k lékaři s tím, že je uživatel drog, nechť jej kolega preventivně otestuje. Standard který testuji u svých klientů je HIV, žloutenky A,B,C a syfilis. Budete mít jistotu, jak to je. Vy se můžete nechat otestovat také, aby si nestěžoval, že jste na něj přísná.:-)
p.s. Neodkládejte to. Držím palce, kdyby bylo třeba, napište.:-)