zjištění drog z krve
gigi
dobrý den, zajímalo by mne pro účely darování krve nebo plazmy, za jak dlouho nejdéle lze zjistit z krve, že člověk užíval nějaké drogy, konkrétně pervitin. Pro zajímavost, jak je to s vlasy.
díky G.
P.S. Kdosi mi říkal, že se jedná u té krve o léta

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Pervitin se z krve dá zjistit pouze několik dní. Z moči se jeho předchozí užití dá detekovat déle, ale ne více než tři týdny (a to jen po velmi intenzivním a dlouhodobém užívání). Z vlasů se dá zjistit nejdéle, a to až několik měsíců (v zásadě do té doby, dokud se neostříháte). Testy z vlasů jsou ovšem velmi nákladné a obvykle se neprovádějí.
Obecně je osoba, která kdykoliv požila intravenózně drogy (nitrožilně), vyloučena z dárcovství krve, krevních složek, dřeně, aj. Takže pokud jste někdy v minulosti měl zkušenost s tímto druhem aplikace drog nebo dosud injekčně drogy berete, tak byste krev darovat neměl. Pokud neberete injekčně a nevěnujete se jiným rizikovým aktivitám (prostituce apod.) a máte v úmyslu darovat krev, tak to udělejte s odstupem pro jistotu několika týdnů od posledního užití drogy. Obvykle se testy na přítomnost drog při darování krve nedělají, ale myslím, že je lepší zachovat delší časový odstup od intoxikace.
Přeji hezký den.
B. O.