Drogy
Jana
Dobrý den,
Chtěla jsem se zeptt ohledně kouření
Když přece člověk každý je závislý přece na něčm jiným nechapu proč se to tak hrotí
Někdo na čokoládě jiný na drogách někdo na kouření další na sladkodtech a cukrech děkuji vám za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Dobrý den,
rádi bychom Vám byli nápomocní, ale nejsem si jistá, na co se vlastně chcete ptát. Píšete, že se chcete zeptat ohledně kouření, ale nepíšete další podrobnosti. Takže ani nevím, zda se jedná o kouření tabáku nebo jiných návykových látek.
Víte, on by asi nikdo nic nehrotil, kdyby každá z těch závislostí (včetně těch, které se netýkají návykových látek) neměla škodlivé účinky na organismus a neměla potenciálně velmi závažné důsledky pro společnost. Což se samozřejmě více týká nelegálních drog, ale i legálního alkoholu. Závislost dokáže dotyčného zdravotně i psychicky rozložit, destruovat jeho rodinný i sociální život, zatěžovat společnost náklady na léčbu závislosti, na sociální podporu...
Kdyby užívání návykových látek nemělo negativní konsekvence, tak bychom asi opravdu nemuseli nic řešit.
Přeji pěkný den.
B. O.