pervitin
nicki
Dobrý den,
není to tak dávno, co jsem se potkala se svým nynějším přítelem. Z doslechu se ke mě dostalo, že užíva drogy a to konkrétně pervitin. Narovinu jsem se ho na to zeptala a odpověď byla taková, že ano užíval, ale už přestal. Rozhodla jsem se mu věřit a na řeči nehledět. Ovšem postupem času mi to nedalo a přečetla pár článků o tom jak se pozná užívání pervitinu. (Musím podotknou, že já osobně s drogami nemám absolutně žádne zkušenost). A zarazilo mne kolik věci z toho pozoruji u něj. Na akci je velice živý, hlasitý , spontánní, vydrží tančit dlouhou dobu. Tři dny po takové akci trpí nespavostí a nadměrným pocením. ovšem pak jsou dny, kdy prospí dlouhou dobu a nedělá mu problém usnout během vteřiny. Je velice sebejistý, někdy až arogantní, ale taky velice uzavřený, zakoktáváni v řeči...atd Ptala jsem se ho na to znovu i s těmito, pro mě logickými argumenty. Odpověděl že ne. Chtěla jsem se zeptat, jestli je možné, tyto stavy mít i nějakou dobu, třeba po pár měsících neužívání? To, že bych mu ráda pomohla je jistý, ale pokud se nesvěři, tak jsem vůči této situaci nejspíše bezmocná.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Příznaky, které popisujete vypadají poněkud podezřele, i když ne jistě. Rozhodně aktivita, nespavost s nadměrným pocením (následované únavou a spavostí) vypadá dosti podezřele, pokud by ještě byla přítomno nechutenství době nadměrné aktivity/nespavosti měl bych podezření větší a žravost v obdobé spavosti - bylo by to dosti pravděpodobné. Také je typický příznak rozšířené zornice v intoxikaci (aktivitě/nespavosti) často i nappřímém světle, nereagující na světlo . Jen na vysvětlenou - normálně se- zornice rozšíří při přechodu ze světla do šera a v šeru - naopak na ostrém světle jsou malinké. pervitin způsobuje rozšíření zornic. Také perviin způsobuje mnohomluvnost a zvýšenou sebejistotu.
Nu, pokud už několik měsíců nebere - tak by se takové stavy neměli oběvovat, resp. nev takové míře, aby to způsobila stížnosti.
Stran pomoci - máte pravdu, pokud neřekne Hele já fakt nebral, ale teď se to vrátilo, nějak to nevyšlo, chci s tím pomoct - tak asi neuděláte nic. I ta pomoc ze strany partnerky v takovéhle situaci bývá složitá. Pokud byste se k ní rozhodla - doporučuju se o tom zajít někam poradit, odvést tam i jeho a kroky dělat v rámci vícestranné dohody.
Na konec jen drobnéupozornění - užívání drog je spojené s některými typickými komplikacemi, z nichž se některé mohou týkat i vás - pohlavně přenosné choroby, virové žloutenky, hlavně typ C a HIV. Doporučuji se ujistit, že na jeho straně - ev. na pak i na vaší je vše v pořádku. Nevyla byste první, která si odnesla nepříjemný suvenýr. A spousta těchto onemocnění může proběhnou skrytě - a pokud nejste riziková skupina nikdo vás nebude preventivně vyšetřovat (jedná se o sadu vyšetření za několik tisíc). A znám lidi, kteří se o žloutence typu C dozvěděli až ve chvíli, kdy měli hepatocelulární karcinom, nebo těžce poškozená játra - po 10 letech od nákazy.
No, kdyby byli další dotazy, klidně napište.