Pervitin
Nikola
Zdravím, mám hrozný dilema a potřebuju poradit. Dozvěděla jsem se, že můj bývalý přítel bere pervitin, nejdříve jen šňupal, ale teď si prý i píchá. Já ho tři měsíce neviděla, ale prý okradl svoji bývalou přítelkyni u ní doma, vzal ji peněženku. Teď psal mě jestli by se nemohl stavit, že jsme se dlouho neviděli. Do baráku si ho nepustím, ale hodně mi na něm záleží, poraďte prosím co mám dělat a hlavně mám dilema jestli to říct jeho současný přítelkyni se kterou má roční dítě, nebo neříct. Zkrátka chci mu nějak pomoc, jenže vím, že dokud nebude chtít on sám, tak s tím stejnak asi nic neudělám :(

Odpověděl: Jakub Minařík
Doporučoval bych obezřetnost. Jestli je situace takhle rozehrná, tak bych se mu spíše vyhýbal. kdyby měl nějakou konkrétní žádost o pomoc (Třeba: Doprovodila bys mě prosím k psychiatrovi, sám se tam stydím?) tak bych si říkal má to smysl. Pokud okradl jednu bývalou přítelkyni, tak bych spíše očekával nějakou kulišárnu. Asi bych se zeptal co potřebuje a podle toho bych se zařídil. Jinak rozhodnutí, že ho nepustíte do baráku, ... je jiné když ho plánujete takhle ředem, pokud dojde na lámání chleba může to být tlak který neustojíte. No, uvažte to.
Stran jeho součsné přítelkyně - jde o to jaký máte vzth - pokud se znáte - spíše bych nabízel pomoc jí, jestli márožní dítě a její partner dělá takovéhle věci, tak jí asi potřebuje. No, nicméně - myslte na to, že jste obě ženy a máte společného současného/bývalého partnera - to může být složité.
No, nic moc rada, co? Rozhodně myslete na to, že musíte ochránit sebe a blízké a pak teprve můžete pomáhat. A dosti často takové pokusy končí pro obě strany všelijak. Pokud jste rozhodnuta do toho jít, zkuste se spíše napojit na nějakou organizaci, která pomáhá závislým a popovídat si o tom a pak teprve konat. No, držím palce, pokud bych vám pohl jetě nějak pomoc, napište.
Ps. Kontakty na pomáhající instituce podle regionů najdete na našich stránkách a nebo naa stránkách drogy-info.cz